اکران فیلم های ایرانی در سینماهای فرانسه

پایگاه خبری نمانامه: فیلم «قهرمان » ساخته اصغر فرهادی از ۱۵ دسامبر در سینماهای فرانسه پخش خواهد شد، در رابطه با نمایش فیلمهای ایرانی دراین کشور باید اشاره به دیگر آثار کرد که امسال به پرده آمده اند.

از چهارشنبه ۲۷ ماه اکتبر فیلم «قصیده گاو سفید» باعنوان فرانسوی ( بخشش) ساخته بهتاش صناعی ها و مریم مقدم، برطبق آمار رسمی اعلام شده از سوی نشریه حرفه ای ها ، درفرانسه، این فیلم در ۳۸ سینمای پاریس و شهرستانها به نمایش درآمد ‌که البته چندروز قبل از نمایش رسمی آن تعدادی (پیش نمایش هم با حضورکارگردان) در سینماها داشت و  در هفته اول ۹۹۴۴ تماشاگر داشته است. از این تعداد ۵۴۷۷ بیننده آن در پاریس ‌و بقیه در شهرستانها بوده اند. این فیلم هفته دوم نمایش خود را از سوم نوامبر ادامه می‌دهد.

فیلم دیگر ایرانی، از چهارشنبه سوم نوامبر «جنایت بی دقت » اثر شهرام مکری است که در دوسینما ی پاریس و حومه به نمایش گذاشته شد، که در روز اول در پاریس طی سه سانس در روز ۵۸ تماشاگر داشته است.

فیلم متری شش و نیم، با عنوان فرانسوی (قانون تهران) ساخته سعید روستایی که قبلا بنمایش در آمده بود ، تاکنون حدود ۱۷۰ هزار تماشاگر در فرانسه داشته است. فیلم ( بیش از دوساعت) است، موفقیت بزرگی برای یک فیلم ایرانی محسوب می شود.

همچنین از اول ماه دسامبر ۲۰۲۱ فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول اف، توسط کمپانی پیرامید، به مدت زمان نمایش دو ساعت و ۳۰ دقیقه است، به نمایش در سینماهای فرانسه در خواهد آمد. ‌ و همچنین پانزده روز بعد، فیلم «قهرمان » با عنوان فرانسوی ( یک قهرمان)، ساخته اصغر فرهادی نیز قرار است در ۲۰۰ سینما طبق جدول پخش کنندگان به پرده بیاید.

تا به امروز فرهادی رکورد دار فروش فیلمهای ایرانی در فرانسه بوده، ‌بالاترین تعداد تماشاگر آثار او متعلق به « جدایی نادر از سیمین» با فروش یک میلیون ‌پنجاه هزار تماشاگر بوده است .