دیدار سیلوستر استالونه با پاپ در واتیکان

نمانامه: سیلوستر استالونه قهرمان نقش های راکی به همراه همسر و سه دخترش در واتیکان به دیدار پاپ فرانسیس رفت. پاپ گفت ما با فیلم‌های تو بزرگ شدیم و استالونه پاپ را دعوت به مبارزه بوکس کرد!

سیلوستر استالونه متولد ۱۹۴۶

سیلوستر گاردنز اِستالونه که بیشتر با نام سیلوِستِر اِستالونه شناخته می شود، بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، بدنساز، نویسنده و تاجر است. او در ۶ ژوئیهٔ ۱۹۴۶ در نیویورک به دنیا آمد.

پدرش فرانک استالونه یک آرایشگر ایتالیایی بود و مادرش اصالتی اوکراینی- فرانسوی داشت. او یک برادر به نام فرانک استالونه دارد که هنرپیشه و موسیقیدان است. سیلوستر استالونه در هنگام تولد به دلیل استفاده نادرست پزشک از دستگاه فورسپس دچار معلولیت در قسمت چپ صورت، شامل قسمتی از لب، زبان و چانه شد. ۹ ساله بود که والدینش از یکدیگر جدا شدند.

وی مدتی را در آکادمی نظامی میامی به نام ددکالج و داشنگاه میامی به تحصیل پرداخت. بازیگری را با نقش های کوتاه و کم اهمیت آغاز کرد او فیلمنامه فیلم سینمایی راکی را بعد از تماشای مسابقه بوکس محمدعلی کلی تنها در سه روز نوشت. سیلوستر شرط گذاشته بود که خودش باید به عنوان نقش اول این فیلمنامه در فیلم حضور داشته باشد. این فیلم به فروش ۲۱۳ میلیون دلار رسید و در سال ۱۹۷۷ جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد.

همین موضوع باعث شهرت استالونه شد. محبوبیت او تا جایی پیش رفت که مقام هفتم بهترین قهرمانان فیلم های هالیوود را به دست آورد. فیلم سینمایی کوچه بهشت در سال ۱۹۷۸ اولین تجربه کارگردانی او به شمار می آید. استالونه تابلوهای بسیاری را خلق کرده و تاکنون در موزه هنرهای مدرن شهر نیس در فرانسه و موزه دولتی روسیه در سن پترزبورگ نمایشگاه نقاشی برگزار کرده است

استالونه در سال ۱۹۷۴ با ساشا چاک که یک عکاس بود ازدواج کرد، آن ها در سال ۱۹۸۵ در حالیکه دو فرزند به نام های سیج (از دنیا رفته) و سرجو داشتند از یکدیگر جدا شدند. سیلوستر در سال ۱۹۸۵ با بریگیته نیلسن که یک هنرپیشه بود ازدواج کرد. آن ها در سال ۱۹۸۷ از یکدیگر جدا شدند. او سال ۱۹۹۷ با جنیفر فلاوین که یک مدل اهل آمریکا است ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه دختر به نام های سوفیا، سیستن و اسکارلت هستند.

سیلوستر استالونه تاکنون چندین بار در صحنه فیلمبرداری مصدوم و زخمی شده که جای بسیاری از ان ها را با خالکوبی پوشانده است. در فیلم سینمایی بی مصرفها گردنش و در فیلم سینمایی فرار به سوی پیروزی انگشتش شکسته شد. او سهامدار چندین برند نوشیدنی سازی و رستوران از جمله brisk است و در کنار آرنولد شوارزنگر و بروس ویلیس یکی از مالکان رستوران زنجیره ای سیارهٔ هالیوود به شمار می آید.

در سال ۲۰۱۸ ثروت او مبلغی بالاتر از ۵۰۰ میلیون دلار بود. راکی و رمبو ، بارنی راس و ری برزلین از موفق ترین نقش های او به شمار می آیند. بعد از چارلی چاپلین و اورسن ولز سیلوستر استالونه سومین بازیگری است که برای یک فیلم (راکی) نامزد دریافت دو جایزه اسکار شده است.

فیلم راکی در فهرست ملی ثبت فیلم و موزهٔ اسمیتسونین به ثبت رسیده است.او همچنین برای بازی در نقش کرید جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بدست آورد. استالونه همچنین با کسب دو نامزدی اسکار برای نقش راکی بالبوا جزء شش بازیگری است که با بازی در یک نقش دو بار نامزد اسکار شده اند.