«نگهبان شب» به جمع نامزدها نرسید:

هفتمین سال ناکامی ایران در اسکار!

نمانامه: آکادمی اسکار لیست اولیه ده بخش خود از جمله فیلم بین‌المللی، صدا، جلوه‌های ویژه، مستند، مستند کوتاه، فیلم کوتاه، انیمیشن کوتاه و بلند، گریم، موسیقی، ترانه و جلوه‌های ویژه را اعلام کرد و با اعلام فیلم‌های بین‌المللی مشخص شد نماینده ایران «نگهبان شب» در این لیست اولیه جایی ندارد.

«آمریکاتسی» از ارمنستان، «راهب و اسلحه» از بوتان، «سرزمین‌ موعود» از دانمارک، «برگ‌های فروافتاده» از فنلاند، «طعم چیزها» از فرانسه، «اتاق معلمان» از آلمان، «سرزمین خدا» از ایسلند، «من کاپیتان» از ایتالیا، «روزهای بی‌نقص» از ژاپن، «توتم» از مکزیک، «مادر همه دروغ‌ها» از مراکش، «انجمن برف» از اسپانیا، «چهار دختر» از تونس،«۲۰ روز در ماریوپل» از اوکراین و «منطقۀ موردنظر» از انگلستان آثار حاضر در بخش بهترین فیلم بین‌الملل هستند.

سینمای ایران بعد از اسکار فیلم «فروشنده» در سال ۹۵ دیگر با هیچ فیلمی به جمع نامزدهای نهایی اسکار نرسیده و تنها دوبار با «قهرمان» و «خورشید» به جمع نامزدهای اولیه اسکار راه یافته تا با ناکامی امسال هفتمین سال ناکامی سینمای ایران در اسکار ثبت شود. با این حساب تنها شانس ایران در اسکار فیلم انیمیشن کوتاه «یونیفرم ما» ساخته یگانه مقدم است.