وقتی رئیسی نمی داند که روز اربعین تعطیل است!

نمانامه: برخی رسانه ها در شبکه های اجتماعی اظهارات رئیسی در حاشیه سفر به خراسان جنوبی را منتشر کرده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. رئیسی در روز اربعین خطاب به جمعیت حاضر در سالن می گوید: می‌خواستم با دانشجویان حرف بزنم، گفتند دانشگاه تعطیل است!

این اظهار نظر با واکنش های زیادی مواجه شده است و این پرسش پیش آمده که چطور رئیس یک دولت از تعطیلی رسمی کشور اطلاعی ندارد!

پی نوشت:

پیاده‌روی اربعین مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان شیعه و به‌صورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن همه آنها در چهلمین روز شهادت سومین امام شیعیان برگزار می‌شود. این مراسم یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده شده و از سال ۲۰۱۴ به بزرگ‌ترین پیاده‌روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌است.

گفته شده که پیاده‌روی اربعین به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان است. این سفر با پیاده‌روی‌های طولانی از نجف یا بصره تا کربلا شاخص می‌شود. افرادی از قشرها، قومیت‌ها و فرقه‌های مختلف در این راهپیمایی شرکت می‌کنند. از جمله کودکان نوپا در کالسکه و افراد مسن که با صندلی‌های چرخ‌دار مسیر را طی می‌کنند. پیاده‌روی اربعین به جز عراق در چندین کشور از جمله ایران و پاکستان برگزار می‌شود. منبع