همزمان با روز سینما برگزار شد:

ششمین جشنواره بین المللی فیلم پرواز

نمانامه: در آستانه روز سینما ، ششمین جشنواره بین المللی فیلم پرواز،رویدادی مهم و ارزشمند برای تقدیر از فیلمسازانی است که با دغدغه و نگاه ژرف به موضوع معلولیت، آثار و ایده های خلافانه ای را پدید آورده و شایسته ستایش اند.

جشنواره پرواز که با محوریت مسائل مرتبط با حوزه معلولیت برگزار می‌شود، با هدف ارتقای آگاهی عمومی و تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت،میزبان آثار برتر سینمایی از سراسر جهان خواهد بود. این جشنواره با تمرکز بر نمایش فیلم‌هایی که به موضوع چالش‌های اجتماعی و فردی افراد معلول می‌پردازد، تلاش دارد تا بستری مناسب برای آگاهی‌بخشی، گفت‌وگو و تعامل میان هنرمندان و مخاطبان در جامعه فراهم نماید.

دکتر فتانه امیری ، بنیانگذار جشنواره و مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری پویندگان پهنه پرواز با اعلام این خبر ، شروع رسمی فعالیت های دوره ششم جشنواره را با حضورچهره های متخصص و متعهد ازسینماگران پیشکسوت ، پژوهشگران برجسته و هنرمندان بزرگملی و بین المللی را نوید بخش رویدادی موثرتر و باشکوه تر از دوره های پیشین جشنواره در تقویم سینمایی کشور و جهان دانست . او با اشاره به این که “سینما ابزاری قدرتمند برای تغییر نگرش‌ها و ایجاد همدلی است”گفت : جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز با تکیه بر سینما به‌عنوان ابزاری برای تغییرات اجتماعی، به دنبال جلب توجه عمومی به مشکلات و نیازهای افراد دارای معلولیت و ایجاد فرصت‌هایی برای تغییر مثبت در نگرش و رفتار جامعه است.

امیری در این زمینه بیان داشت:.جشنواره پرواز فرصتی برای نمایش توانمندی‌های افراد دارای معلولیت و همچنین به تصویر کشیدن مسائل و دغدغه‌های آن‌ها از دریچه هنر هفتم است .در ششمین دوره این رویداد، همچون دوره های پیشین، علاوه بر نمایش فیلم‌های منتخب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی نیز با حضور کارشناسان پیشکسوت سینمایی ، پژوهشگران به نام دانشگاهی و فعالان حوزه معلولیت برگزار خواهد شد.این رویداد فرصتی است برای آشنایی نزدیک‌تر جامعه با مسائل روزمره افراد دارای معلولیت و راه‌های بهبود تعاملات اجتماعی با آنان.  در هر دوره ما تلاش کرده ایم حضور پررنگ و پرشور افراد دارای معلولیت را در شورای سیاستگذاری ، هییت داوران و کارگاه های آموزشی داشته باشیم تا با نمایان ساختن توانمندی های آنان ، بستری برای تقویت مشارکت بیشتر افراد دارای معلولیت فراهم کنیم و صدای آنان را پرطنین تر به گوش جامعه برسانیم.

یادآور می شود، جشنواره بین المللی فیلم پرواز توسط موسسه فرهنگی هنری پویندگان پهنه پروازدر آذرماه ، همزمان با روز جهانی آگاهی بخشی در مورد افراد دارای معلولیت برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به وب سایت جشنواره parvazfilmfestival.com مراجعه نمایند .