«مریوان» میزبان نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه زریبار شد

نمانامه: نخستین جشنواره ملی فیلم زریبار با محوریت آسیب‌های اجتماعی و محیط زیست از امروز سه شنبه در پارک شانو مریوان و با حضور مردم و فیلم سازان آغاز شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۷۵ اثر به این جشنواره ارسال شده که ۷۰ اثر مربوط به فیلم سازان داخلی و پنج اثر از اقلیم کردستان عراق به عنوان مهمان است.

رحمان هوشیاری ادامه داد: هدف از این جشنواره، ترویج فیلم و تماشای آن و آگاه سازی مردم درباره موضوعات و آسیب های اجتماعی و محیط زیست است.

وی با اشاره به استقبال خوب فیلم سازان کشور از این جشنواره، افزود: فیلم ها در طول سه شب در پارک شانو مریوان به صورت روباز از ساعت ۲۱ تا ۲۴ برای مخاطبان نمایش داده می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان یادآور شد: هیات داوری جشنواره متشکل از خسرو سینا، ابراهیم سعیدی، پرویز رستمی، کورش سلیمانی و احمدمحمود امین از اقلیم کردستان عراق است.

هوشیاری، استقبال مردم را از جشنواره خوب ارزیابی کرد و گفت: اختتامیه جشنواره روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح در مجتمع فرهنگی هنری مریوان برگزار خواهد شد.

وی به پتانسیل های طبیعی و گردشگری مریوان اشاره کرد و افزود: این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری و اقتصادی مریوان است تا به عنوان لوکیشن فیلم های فیلم سازان انتخاب شود.

مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.