به قلم: علی مراخانی پایگاه خبری نمانامه: در نگاه اول، مواجهه جامعه پزشکی با سینما چندان خوشایند نیست و بیشتر تنازعات میان این دو قشر بر سر تصویر پزشکان در برخی آثار سینمایی را به یاد میآورد. اتفاقی که سالها در سینمای ایران سابقه دارد و از «دایره مینا»ی داریوش مهرجویی در دهه ۴۰ که […]
به قلم: علی رفیعی وردنجانی پایگاه خبری نمانامه: «دو پاپ» the two pop ساخته فرناندو میرلس برزیلی، یک اثر چند لایه و در عین حال خوش ساخت است که بیننده را میان سیاستِ مذهبی و مذهبِ سیاسی معلق نگاه می دارد. در برخورد اولیه با این فیلم می بینیم که اسقف اعظم برای اینکه وارد […]
به قلم: هدی مقدسی پایگاه خبری نمانامه: بیش از هرچیز عنوان جذاب فیلم و البته بسیار معترفانه؛ جایزه کن اش مشتاقت میکند که تماشایش کنی و برای من البته نام کارگردانکه زن است و هیات داوران جالب کن همان سال که با ترکیب چهار زن و پوستر آنیس واردای افسانهای زنانهترین فستیوال سالهای اخیراست، به […]
به قلم: محمد حقیقتپایگاه خبری نمانامه: آخرین فیلم محمد رسولاف «شیطان وجودندارد» به مدت ۱۵۰ دقیقه، کشدار به نظر میرسد. در عین حال اغلب میزانسنهایش عالی و فیلمبرداریاش فوقالعاده است. مشکل عمده «شیطان وجودندارد» اما این است که قسمتهای خستهکننده هم دارد که باید در مونتاژ دوباره زمانش به یک ساعت پنجاه دقیقه کاهش پیدا […]
پایگاه خبری نمانامه: «خوب بد جلف ۲ : ارتش سری» نام فصل دوم از جاه طلبی پیمان قاسم خانی در سینما است . البته که برخی دوستان خواننده بعضا مرا به تقلید از دیگر نقد ها و نداشتن اطلاع کافی برای اظهار نظر متهم می کنند اما این روزها که تنها مسئله ای که جامعه […]
پایگاه خبری نمانامه: فیلم سینمایی «عطر داغ» به کارگردانی علی ابراهیمی در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می شود. «عطر داغ» به کارگردانی علی ابراهیمی یکشنبه ۴ اسفند ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی میشود. اولین ساخته سینمایی علی ابراهیمی، روایت دختری […]
به قلم: شادی رستمی پایگاه خبری نمانامه: «عامه پسند» آخرین فیلم سهیل بیرقی بعد از «من» و «عرق سرد» است و به نوعی سومین بخش از تریلوژی زنانه او به حساب می آید. فیلمی که به مانند دو اثر قبلی اش دغدغه مندی و تسلط او بر مسایل اجتماعی را به خوبی به چشم می […]
پایگاه خبری نمانامه: رخشان بنی اعتماد می گوید: ویژگی مثبت فیلم «پرو» این است که از تکرار و کلیشه به دور است. .وی معتقد است فیلم «پرو» از فیلمهایی است که به عنوان اولین کار بلند داستانی فیلمساز تجربهای موفق است و ویژگی مثبت فیلم دوری از تکرار کلیشههای رایج است. فیلم «پرو» از نظر […]
به قلم: ابراهیم عمران پایگاه خبری نمانامه: مجید مجیدی با «خورشید» که به پدیده کودکان کار نگاهی دارد، بازگشتی درخور به سینما داشت. فیلمی که از لحاظ کارگردانی و فیلم برداری خوب هومن بهمنش قابل ستایش است. قصه کودکان کار در همه جای دنیا همان ابتدا می تواند پنجاه درصد قضیه را جلو برد و […]
به قلم: علی رفیعی وردنجانی پایگاه خبری نمانامه: «نرگس مست» ساخته سید جلال الدین دری یک شاعرانه متمرکز بر موسیقی و خیال است که توانسته تکنیک عروضی شعر را در تدوین و نه میزانسن به بلوغ روایی رساند. شعر همواره در ستایش از زیبایی سروده می شود و موسیقی به عنوان هنر نامتناهی ابیات را […]