به قلم: جبار آذین
نمانامه: میدان نمایش و رقابت اکران نوروزی سینمای ایران، توسط افراد، باند ها و جریان های ذینفع سینما و حضور عوامل سازمان اشتباهی سینمایی آماده شده تا با انواع ترفندهای تبلیغاتی و حمایتی و شرایطی چون همیشه نابرابر، دوستداران و علاقه مندان مبارزات زرگری نمایشی گلادیاتورها بویژه آن ها که سود های خود را پیش از تولید برده اند، به سالنهای سینما بکشانند!
باند مافیا و کلان سرمایه دارهای دولتی و نهادی سینما و دگم اندیشان، بعد از نشست مشترک بر سفره ملت! سرانجام تصمیم گرفتند، مانند تقسیم رفاقتی، تجارتی، سیاسی و غنایمی سیمرغ های جشنواره فیلم فجر، گروه ها و سهم بران و خودی های سینما را هم در اکران، راضی کنند و از هر دسته و گروه، یک، دو گلادیاتور، وارد نبردگاه گلادیاتورها سینما نمایند!
سعیدملکان «روزصفر» و مهران احمدی «سگ بند» با حمایت کلان سرمایه داران سینما، مجید مافی «قدغن» و حسین نمازی «شادروان» و احمد تجری «گل به خودی» با پشتیبانی گروه های مشترک المنافع و محمدحسین مهدویان «مرد بازنده» و هادی حجازی فر «موقعیت مهدی» تحت پوشش نهادهای مرتبط با سینما،هفت گلادیاتورنوروزهزاروچهارصدویک سینما هستند.این گلادیاتورها با تزیین سلاح های خود به درام های اجتماعی و دفاع مقدسی، ملودرام های عاشقانه و خانوادگی و طنز و کمدی، قرار است، در حضور پرشور نمایندگان، حامیان خود و تماشاگرانی که در پایان به قهرمانها و پیروزهای این نبرد خونین تجاری! از پول توجیبی های خود عیدی دهند، با یکدیگر به نبرد بپردازند.
به یاد آوریم که در نظام اجتماعی، فرهنگی و سینمایی پول سالار، اصل سود و کاسبی به هر قیمت است، نه هنر و فرهنگ، معنویات، اخلاقیات و زندگی بهتر! گیشه درصورت اعلام درست، سلامت و شفاف نتایج چنانچه مانند آرای مردمی جشنواره فیلم فجر باطل نشود! برندگان این دوئل را مشخص خواهدکرد.
دو نکته آخر اینکه، گلادیاتورهای منتخب، بعد از شور سیاسی، جناحی، خودی روسای سازمان فرسوده سینمایی و مهر تایید دولتی ها به میدان آمده اند. همچنین «لامینور» فیلم پرحرف داریوش مهرجویی بزرگ حذف شد تا هنرمندان در سینما، حرفی برای گفتن نداشته باشند و مهرجویی مانند دیگر بزرگان سینما خانه نشین شود. علفزار را بعد از چشم بندی! سرقت آن پس از جشنواره، از اکران کنار زدند تا تنبیه کاظم دانشی تکمیل شود و او به جای علفزار،«یونجه زار» بسازد!
ارسال دیدگاه
در انتظار بررسی : 0