نمانامه – مسعود فراستی درباره فیلم مرد بازنده گفت: کارگردان فیلمسازی است که جلو نخواهد رفت. فیلم همان دو دقیقه اول تمام می شود با این شیوه معرفی دو شخصیت اصلی فیلم. دوربین پشت سر بی معناست. وقتی باید اکت بازیگر را ببینیم دوربین همچنان پشت سر آن هاست. این شروع یک داستان پلیسی به ما نمی دهد. مشکل اصلی کار فیلمنامه است. این مشکل اصلی مهدویان است.
وی افزود: کارگردانی و بازی ها در فیلم فاجعه است. کارگردانی حتی یک تعلیق کوچک را هم نمی تواند بسازد. در همان پلان اول یک الله می بینم که به آینه نصب شده. این خوبه به شرط آنکه شخصیت ها اهل آن باشند. که نیستند. شخصیت اصلی ساخته نمی شود و ریا کار می ماند. فیلم های متعددی وجود دارد که قهرمان ان ها بازنده است اما قهرمان سمپات می شود. فیلم سعی می کند از این ویژگی را داشته باشد اما نمی تواند. شخصیت اول حتی بازنده هم نیست. شخصیت اصلی دو اکت فاعلانه دارد که باور پذیر نمی شود. فیلم کمدی ناخواسته هم دارد. از اول فیلم دندان شخصیت اول درد می کند. انگار فیلمساز شنیده است که قهرمان باید یک نقص انسانی داشته باشد و دندان درد برای او گذاشته است. دندان درد کار نمی کند و مخاطب برایش بی اهمیت می شود. ترس از محیط بسته درفیلم ساخته نمی شود ولی قهرمان ادعای آن را دارد و درمان این ترس هم کمدی می شود…. دلم برای جواد عزتی می سوزد.
ارسال دیدگاه
در انتظار بررسی : 0