ایفای نقش «ادریس البا» در قامت «James Bond» بعدی قوت گرفت

نمانامه: بین گزینه‌های موجود برای ایفای نقش در قامت «James Bond» بعدی، نام ادریس البا بیش از دیگران می‌درخشد. دنیل کریگ پس از سال‌ها ایفای نقش به عنوان جیمز باند، سرانجام به کار خود پایان داد تا گمانه‌زنی‌ها برای بازیگر بعدی این فرنچایز بزرگ سینما آغاز شود. به همین دلیل ما شاهد بازیگران متعددی هستیم که از بین آن‌ها می‌توان به رژ ژان پیج، ایدن ترنر، هنری کویل، تام هاردی و ادریس البا اشاره نمود که طبق تحقیقات صورت گرفته، شانس البا از باقی نامزدها بسیار بیشتر است.

این بازیگر ۴۹ ساله بریتانیایی تبار در سال ۲۰۱۹ نسبت به ایفای نقش جیمز باند اعلام کرده بود که: نقش جیمز باند از چنان محبوبیت نمادینی برخوردار است که مخاطبانش را با خود همراه می‌کند. اگر که کسی از من بپرسد آیا به ایفای این نقش علاقه داری؟ خواهم گفت “بله”

علی‌رغم این که ادریس البا برای ایفای نقش جیمز باند ابراز علاقه کرده بود، اما او اعتقاد داشت که می‌تواند گزینه مناسبی برای به تصویر کشیدن شخصیت شرور این فرنچایز باشد. مسئله‌ای که برخلاف خواسته تهیه‌کنندگان این فرنچایز می‌باشد. زیرا یک منبع ناشناس اعلام نموده که:
«ادریس البا برای مدت‌های بسیاری است که در حال مذاکره برای حضور در فرنچایز جیمز باند می‌باشد تا جایی که حتی سال گذشته برای ایفای نقش شخصیتی شرور نیز صحبت‌هایی با او انجام شده بود. با این حال تهیه‌کنندگان پس از مشاهده میزان محبوبت او، مذاکره برای ایفای نقش اصلی در مجموعه جدید را دوباره با او شروع کرده‌اند. با توجه به میزان محبوبیت او در میان باقی نامزدها، تهیه‌کنندگان فرنچایز جیمز باند خواهان ایفای نقش او در قامت جیمز باند هستند و نه یک شخصیت شرور.»
اوایل امسال نیز یکی از تهیه‌کنندگان جیمز باند به نام باربارا براکلی اعلام کرد که ستاره مجموعه «Luther» برای کسب این نقش در رقابت بوده است: «ما دوستی نزدیکی با ادریس البا داریم. او بازیگر شگفت‌انگیزی است که گفت و گوهای بسیاری با یکدیگر داشته‌ایم. با این حال هنوز توافقی حاصل نشده است.»
ستاره سریال تحسین شده «The Wire» و فیلم «Mandela: Long Walk to Freedom» قطعاً از هنر کافی برای ایفای نقش جیمز باند برخوردار است، اما هنوز مشخص نیست که چه کسی برای این نقش برگزیده می‌شود و چه آینده‌ای در انتظار این فرنچایز بزرگ سینما خواهد بود.