او یئونگ-سو به جرم آزار جنسی محکوم شد

نمانامه: او یئونگ-سو، بازیگر ۷۹ ساله فصل اول سریال پرطرفدار «بازی مرکب»، به جرم آزار و اذیت جنسی و مطابق بر حکم دادگاه کره جنوبی، به هشت ماه حبس، دو سال تعلیق از کار و چهل ساعت حضور در دوره‌های درمانی خشونت جنسی محکوم شد.
گرفتن دست یک بازیگر زن، در آغوش گرفتن او و همچنین بوسیدن وی بدون رضایتش از جمله اتهاماتی است که به این بازیگر مشهور وارد شده است.
این بازیگر اتهام تعرض جنسی در سال ٢٠١۷ را رد کرد و هنگام ترک دادگاه به خبرنگاران اعلام کرد که هفت روز فرصت دارد که به این تصمیم اعتراض کند و این کار را خواهد کرد. او مدعی شده که مسئله بزرگ‌نمایی شده و فقط هنگام همراهی بازیگر زن در کنار دریاچه دست او را گرفته است. در سال ٢٠٢٢ نیز علیه یئونگ-سو اعلام جرم صورت گرفت و با پیگرد‌های قانونی، محکومیت یک سال حبس برای او در نظر گرفته شد.
گروه مدافعان حقوق زنان در کره جنوبی از حکم اخیر استقبال کرده و خواستار عذرخواهی این بازیگر از قربانیان شده است. گروه مذکور در بیانیه‌ای اظهار داشت: «مدعی‌علیه همچون دیگر متجاوزان جنسی سینما در گذشته، سعی دارند خشونت جنسی‌شان را در پوسته‌ای از لطافت و دوستی پنهان کنند.»
.
این بازیگر کره‌ای با ایفای نقش در «بازی مرکب» در سال ٢٠٢٢، نخستین جایزه گلدن گلوب را برای کشورش به ارمغان آورد. مباحثاتی که در باب اتهام او به آزار جنسی صورت گرفت، سبب حذف او از فیلم در حال ساخت در کره جنوبی شد.