جیمز کامرون: «مرد عنکبوتی» بهترین فیلمی است که نساخته‌ام

مرد عنکبوتی

پایگاه خبری نمانامه: جیمز کامرون» مدت‌ها پیش از اکران «مرد عنکبوتی» (Spider-Man 2002) سم ریمی قصد داشت اقتباس خودش از ابرقهرمان محبوب مارول را بسازد. کارگردان «آواتار» در کتاب جدیدش «مرد  عنکبوتی» را «بهترین فیلمی که هیچ‌وقت نساخته‌ام» دانست.
.
کامرون می‌گوید: «اولین نکته‌ای باید به خاطر بسپارید این است که این شخصیت «مرد-عنکبوتی» نیست. اسمش «مرد-عنکبوتی» است، اما «مرد-عنکبوتی» نیست. او «بچه عنکبوتی» است. او «بچه دبیرستانی عنکبوتی» است. به نحوی ملال‌آور است و کسی او را جدی نمی‌گیرد و از نظر اجتماعی محبوبیت ندارد و همه این مسائل.»
.
کامرون ادامه می‌دهد: «می‌خواستم فیلمی بسازم که آن نوع واقعیت چالش‌برانگیز را در خود داشته باشد. ابرقهرمان‌ها در حالت کلی همیشه پرزرق‌وبرق بودند، اما من می‌خواستم چیزی بسازم که بیشتر به «ترمیناتور» و «بیگانگان» (Aliens) شبیه بود، اینکه شما فوراً آن واقعیت را باور می‌کنید. یعنی در یک دنیای واقعی هستید، می‌خواستم بگویم: اینجا نیویورک است. زمان حال. یک نفر را عنکبوت نیش می‌زند. به بچه‌ای تبدیل می‌شود که این قدرت‌ها را به دست می‌آورد و رؤیای «مرد-عنکبوتی» شدن را دارد، و لباسی می‌سازد که مزخرف است، اما بعد اصلاحش می‌کند، و مشکل اساسی‌اش این لباس لعنتی است. چنین چیزهایی. می‌خواستم در واقعیت ریشه داشته باشد و تجارب انسانی همه‌شمول. فکر می‌کنم ساختن این فیلم لذت‌بخش می‌شد.»