فیلم «سهولان» به کارگردانی هادی رمضانپور

فیلمبرداری فیلم «سهولان» به نویسندگی و کارگردانی هادی رمضانپور و تهیه‌کنندگی مشترک محمدرضا عمادین و هادی رمضانپور در روزهای پایانی قرار دارد و ظرف چند روز آینده به پایان می‌رسد.
.
این فیلم در خصوص زندگی کردها و با ژانر تراژدی – عاشقانه برای حضور در جشنواره های بین‌المللی آماده می‌شود. فیلم روایت زندگی کردهای زحمتکش است که به خاطر نبود شرایط اشتغال مناسب و برای امرار معاش، وسایل برقی از قبیل یخچال و تلویزیون و… را در مناطق صعب‌العبور حمل می‌کنند که در بین آنان بسیاری از افراد نخبه و تحصیلکرده نیز مشغول هستند.
.
در خلاصه داستان «سهولان» آمده: دختری جوان به نام تانیا به دلیل خرافات خانواده و عقاید یک دعانویس مجبور به ازدواج با مردی با اختلاف سنی زیاد شده، در حالی که جوانی به نام «ریبوار» عاشق او است. «ریبوار» نیز در عقاید و رسوم خانواده بعد از درگذشت برادرش به ازدواج با زن برادر خود که دو بچه دارد و ۱۲ سال از خودش بزرگتر است تن داده… .
.
«سهولان» که با زبان کردی و زیرنویس فارسی و انگلیسی تولید می‌شود، بخش عمده لوکیشن‌هایش در کردستان، سنندج، کرمانشاه قرار دارد.
.
امین تارخ، ثریا قاسمی، علیرام نورایی، ندا قربانیان، و (با معرفی) یاسمن محمدی، راشد ساعدپناه، آرتین امجدی، ماندگار رضایی، پارسا رمضانپور، هستی نعمتی، رومینا حاج‌حسنی، رحمت ساعدی، پریسا شهیدی، شیوا کریم‌زادی، هما ساعدی، امید ساعدی و… بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
.
دیگر عوامل «سهولان» عبارتند از: سرمایه‌گذاران: هادی رمضانپور، گلاله سادات‌حسینی، جانشین تهیه‌کننده و مدیر مالی: محمدجواد برنجی، مجری طرح: سرکوت محمدی، مدیر فیلمبرداری: آرش سیفی، مدیر صدابرداری: مهدی یگانه، طراح گریم: فرشاد تندنویس، مدیر تولید: مسعود منصوری، برنامه‌ریز: نوشین غریبی، دستیاران اول کارگردان: امیرهادی غلامی، حسین کیانی، دستیاران دوم کارگردان: محسن میردادیان، فریاد خسرویانی، سرپرست گروه صحنه و لباس: نازنین زهرا مرادی، طراح صحنه: میلاد حسینی، طراح لباس: کمند حاجی‌میرزایی، مدیر تدارکات: سعید غلامی، جانشین تدارکات: مسعود ساعدی، منشی صحنه: سمیرا فقیه‌سلیمانی، مشاور لهجه و ترجمه به فارسی: اسد محمدی، یاسمن محمدی.
.