نخستین جشنواره ملی معروف برگزار شد

نمانامه: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی معروف، عصر روز دوم اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان کشور در تالار وحدت برگزار گردید. این جشنواره در بخش های نُه گانه از جمله فیلم، ادبیات و پژوهش، پویانمایی، رسانه و فضای مجازی، هوش مصنوعی، ادبیات نمایشی، هنرهای آوایی و شعر برگزار گردید و به برگزیدگان هر بخش تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی تعلق گرفت.
مراسم پایانی جشنواره ملی معروف با حضور آیت الله صدیقی ریاست ستاد امربه معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام طاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، رحیمی وزیر دادگستری، مهرداد توکلی دبیر کل نخستین جشنواره ملی معروف، شفیع آقا محمدیان ، یاسر موحد فر ، زهرا محمودی، سید صادق آتشی، آرزو مرادی، مصطفی ضابط و سید علیرضا آل داوود دبیران بخش های نه گانه و جمع زیادی از هنرمندان و شرکت کنندگان برگزار شد. نخستین جشنواره ملی معروف، میزبان ۶۱۹۸ اثر از سراسر کشور در بخش های مختلف بوده است که از این میان بهترین های هر بخش به انتخاب هیئت داوران معرفی و از آنان تقدیر به عمل آمد.

در این جشنواره، کبری غروی بانوی هنرمند خراسانی نیز با اثر داستانی نیت موفق به کسب عنوان نخست و برگزیده در بخش داستان نویسی گردید. نیت داستانی است که به صورت ادبی نگاشته شد و به اهمیت خواندن نماز سر وقت در زندگی می پردازد. کبری غروی نویسنده، کارگردان، صدابردار و تدوینگر است و آثاری همچون علاج، طبل و فیلم کوتاه آب و کتاب را در مقام نویسنده و کارگردان در کارنامه خود دارد.

غروی به عنوان تدوینگر و صدابردار در فیلم هایی همچون خونه دودی، شب شهر تاریکی، صنم و صفدر، دخترم فرشته، یک لحظه لبخند، انسانم آرزوست، پلیس مقتدر، غفلت، کابوس، پایانه، خاور و … حضور داشته است. و همچنین موفق به کسب جوایز ادبی مختلفی از جشنواره های متعدد داخلی شده است . از جمله:

کسب عنوان دوم داستان نویسی از جشنواره ملی اندیشه های قدسی در سال ۱۳۸۱

کسب عنوان سوم نمایشنامه نویسی از جشنواره نمایشنامه نویسی فرهنگ شهروندی در سال ۱۳۹۷

مقام اول نمایشنامه نویسی از جشنواره تئاتر دانش آموزی در سال ۱۳۸۱

تقدیر فیلمنامه نویسی به خاطر نوشتن فیلمنامه فیلم کوتاه علاج در سال ۱۳۸۲

همچنین آثار وی موفقیت ورود به مرحله نهایی بعضی از جشنواره ها و نامزدی جایزه را داشته اند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

راه یابی به مرحله نهایی جشنواره داستان نویسی خاتم با نگارش داستان گمشده در غبار در سال ۱۴۰۲

راه یابی به بخش نهایی جشنواره فیلم اشراق با فیلمنامه تیغ و الماس در سال ۱۴۰۱

راه یابی به مرحله نهایی پنجمین جایزه پژوهش سال سینمایی در سال ۱۴۰۱

این هنرمند امیدوار است حضور شایسته ای در جشنواره های ادبی داخلی داشته باشد و بتواند به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنرمندان خراسانی در جهت اعتلای زبان و ادبیات فارسی گام بردارد. کبری غروی با سه عنوان داستانی در بخش داستان نویسی جشنواره ملی معروف حضور داشته که از میان سه اثر او، داستان نیت توانسته است از سایر رقبا و حتی دو اثر دیگر وی پیشی بگیرد.
او دریافت تندیس جشنواره ملی معروف را یکی از شانس های زندگی خود می داند چرا که اعتقاد دارد ارزش معنوی این جایزه با توجه به محوریت جشنواره که به مقوله امر به معروف می پردازد بسیار زیاد است به ویژه که در جشنواره بخشی نیز به شهدا و شهادت اختصاص یافته است و خوشحال است که توانسته است داستانی بنویسد که توانسته نظر هیئت داوران را جلب کند.