علی شریفی زارچی استاد اخراجی دانشگاه شریف کیست؟

نمانامه: «علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه در چهارم شهریور ۱۴۰۲ از دانشگاه شریف اخراج شد. شریفی زاچی دقایقی بعد از ابلاغ حکم اخراج در توئیتر نوشت. «استناد مدیریت دانشگاه آن است که به رغم مکاتبه در خرداد و آذر ۱۴۰۰ و شهریور ۱۴۰۱، هیچ اقدامی برای تمدید قرارداد خود انجام نداده‌ام. تاریخ ثبت درخواست‌های ترفیع و تبدیل وضعیت را ببینید تا متوجه شوید چطور حقیقت فدای سیاست می‌شود. جزییات بیشتر را به همکارانم در شریف خواهم نوشت.» تا مشخص شود، بهانه اخراج کنندگان منطبق با واقعیت نیست.

علی شریفی زارچی کیست؟

علی شریفی زارچی دانش‌آموخته‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری بیوانفورماتیک از دانشگاه تهران است. او دوره‌های پژوهشی و پسادکتری را در آلمان و آمریکا پشت سر گذاشته‌است.

شریفی زارچی از سال ۱۳۹۵ به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار شد. وی در یک سال اخیر با انتشار دیدگاه‌های خود در صفحه‌ی توییترش بیشتر از قبل شناخته‌ شده است.

برخی معتقدند که علت اخراج این استاد دانشگاه شریف انتقادات او از نحوه‌ی برخورد با دانشجویان در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ بوده است.

انتهای پیام