رومی القحطانی کیست:

حضور نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

نمانامه: رومی القحطانی ۲۷ سال دارد و به عنوان مدل فعالیت می‌کند. او در صفحه اینستاگرام خود که بیش از یک میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند خبر حضورش به عنوان نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان را اعلام کرد.

سازمان «دختر شایسه جهان» در واکنش به خبر شرکت رومی القحطانی، زن اهل عربستان سعودی به عنوان نماینده این کشور در مسابقه «دختر شایسته جهان»، گفته است که عربستان «هیج نماینده‌ای در مراسم امسال ندارد.»

در اعلامیه‌ای که در صفحه رسمی این نهاد منتشر شده، آمده است که هیج رویدادی برای انتخاب دختر شایسته عربستان در این کشور برگزار نشده و هر نوع ادعای درباره مشارکت خانم القحطانی به عنوان نماینده عربستان «نادرست و گمراه‌کننده است.»

این نهاد اعلام کرده که مشارکت در مسابقات «دختر شایسه جهان» باید براساس «معیار و مقررات» این نهاد باشد،‌ تا «انصاف و شفافیت» در روند انتخاب شرکت‌کنندگان رعایت شود.

این نهاد گفته است که در مراسم انتخاب «دختر شایسته جهان» در مکزیک ۱۰۰ نماینده از ملیت‌های مختلف جهان شرکت خواهند کرد ولی نماینده‌ای از عربستان در این میان آنان نیست و عربستان بدون طی مراحل در نظر گرفته شده و تایید کمیته این نهاد نمی‌تواند در این رویداد شرکت کند.

قبل از این خانم القحطانی در اینستاگرام خود با همرسانی عکسش با پرچم عربستان نوشته بود که برای نخستین بار به عنوان نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته سال ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

روند تغییرات اجتماعی عربستان سعودی در چند سال اخیر بسیار خبرساز بوده است. اخباری نظیر کنسرت اخیر گروه متالیکا در ریاض، همکاری ستاره‌های فوتبال جهان با باشگاه‌های سعودی و سخنان بن سلمان، ولیعهد پادشاهی عربستان، در ارتباط با اختیار زنان در انتخاب پوشش خود، توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است و الیته منتقدانی هم دارد.