گلادیاتورهای ایرانی در رم!

نمانامه: رونمایی از دو اثر جدید گروه بین المللی ادبی پنامبرا در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ جنب بنای باستانی کولوسئوم شهر رم برگزار خواهد شد. غزل قربانپور مترجم زبان ایتالیایی و سجاد قنواتی نویسنده و شاعر ایرانی هم بنیانگذاران گروه ادبی بین المللی پنامبرا هستند که در چند سال اخیر آثار و جوایز ادبی زیادی در ایتالیا داشته اند.
این گروه در سال جاری میلادی با دو اثر جدید وارد بازار کتاب ایتالیا شد.
” یاقوت آبی ” مجموعه شعر سجاد قنواتی است که توسط غزل قربانپور آن را ترجمه کرده و نشر انجمن فرهنگی شهر رم به چاپش رسانده. ” باد شرقی ” مجموعه شعر گروهی از شاعران ایتالیایی که ترجمه فارسی آن را غزل قربانپور به سرانجام رسانده و نشر انجمن فرهنگی شهر رم به چاپ رسیده است.
این دو اثر در مارس ۲۰۲۴ مصادف با اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ راهی بازار کتاب ایتالیا شده اند.

آندره آ لپونه مدیر نشر انجمن فرهنگی شهر رم, که اشعارش در مجموعه ” باد شرقی ” نیز آورده شده اند, این دو اثر را همکاری ویژه و ارزشمندی با ایران دانست و از این اتفاق اظهار مسرت کرد.

پائولا ارکوله سخنگوی مدیر نشر انجمن فرهنگی شهر رم که تصحیح مجموعه “یاقوت آبی” را نیز بر عهده داشت در مورد مراسم رونمایی این دو اثر گفت :” ما برای دوستان ایرانی مان یک غافلگیری هیجان انگیز خواهیم داشت, رونمایی این دو اثر را در کنار کولوسئوم – این بزرگ‌ترین آمفی تئاتر باستانی که تاکنون ساخته شده‌است و با وجود قدمتش هنوز هم بزرگ‌ترین آمفی تئاتر ایستاده در جهان است – در روز ۱۳ آوریل با حضور شاعران و علاقمندان ادبیات برگزار خواهد شد.”

پیش از این در تاریخ بیستم مارس ۲۰۲۴ در مراسم بزرگداشت هنرمندان اثرگذار ایرانی در عرصه هنر ایتالیا, دو شعر از مجموعه یاقوت آبی توسط یک شاعر و مدیر رویدادهای ادبی کتابخانه شهر رم خوانده شد که با استقبال حضار روبه رو گشت.