افتتاح سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان

نمانامه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: جشنواره امسال با فعال شدن کانون‌های تئاتر خیابانی در مرکز و شهرستان‌های استان در ۲ بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.
علی تمنایی افزود: در مجموع برای حضور در جشنواره ۱۰۱ اثر به دبیرخانه این دوره ارسال شده بود که ۵۹ اثر مربوط به بخش «تئاتر خیابانی» و ۴۲ اثر مربوط به بخش «تئاتر صحنه‌ای» است.
وی گفت:از میان ۵۹ اثر بخشِ تئاتر خیابانی ۲۰ اثر و از جمع ۴۲ اثر بخشِ صحنه‌ای ۱۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافته است.
معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز در این خصوص گفت: برای بخش جنبی جشنواره ۲ اجرا در گلستان شهدا و یک اجرا در محل به شهادت رسیدن شهدای امنیت در خانه اصفهان در نظر گرفته شده است.
رضا دهقانی با اشاره به مشارکت بی‌سابقه گروه‌های تئاتر در این دوره از جشنواره افزود: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب، نگاه به جشنواره امسال بر مبنای امیدآفرینی است.
وی با اشاره به اینکه اجرا‌های صحنه‌ای این دوره از جشنوار در تالار هنر، پردیس هنر و سالن ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود، گفت: با تغییراتی که در بدنه انجمن نمایش با برگزاری انتخابات پس از حدود سه سال رخ داده است، گروه‌های نمایشی با انگیزه و توان بیشتری به میدان آمده‌اند.
استان اصفهان ۴۰ گروه نمایشی ثبت شده دارد.