بنیاد جایزه کتاب، دعوت از درو بریمور را پس گرفت!

نمانامه: به نقل از هالیوود ریپورتر، پس از آنکه درو بریمور بازیگر اعلام کرد با وجود اعتصاب‌ها، برنامه گفتگوی خود «شوی درو بریمور» را به زودی از سر می‌گیرد، جایزه ملی کتاب دعوت از او به عنوان مجری مراسم اهدای جوایز را لغو کرد.

بنیاد جایزه ملی کتاب در بیانیه‌ای به رسانه‌های اجتماعی نوشت:

مراسم جوایز ملی کتاب شبی است که به بزرگداشت قدرت ادبیات و کمک‌های بی‌نظیر نویسندگان به فرهنگ ما اختصاص دارد. با توجه به اینکه اعلام شده تولید «شوی درو بریمور» از سر گرفته می‌شود، بنیاد ملی کتاب دعوت از خانم بریمور برای میزبانی هفتاد و چهارمین مراسم اهدای جوایز ملی کتاب را لغو کرد. این بنیاد افزود: ما متعهد هستیم که تمرکز جوایز بر نویسندگان و کتاب‌ها باشد و به همین دلیل از خانم بریمور و تیمش برای درک آنها از این شرایط متشکریم.

در چند روز اخیر درو بریمور از سوی هالیوودی‌ها به دلیل از سر گرفتن برنامه «تاک شو» ی خود در میانه اعتصاب‌ها با انتقاد روبرو شده بود. بریمور به عنوان مجری مراسم بنیاد ملی کتاب که ۱۵ نوامبر برگزار می‌شود، انتخاب شده بود. اکنون تنها چند روز پس از اعتراض به تصمیم او برای بازگشتن به تلویزیون از ۱۸ سپتامبر، این بنیاد معتبر تصمیم خود را لغو کرد، بدون اینکه مجری جایگزینی اعلام کند.
در حالی که بسیاری از اعتصابیون خشم خود را نسبت به بریمور ابراز کردند، انجمن بازیگران بیانیه‌ای صادر کرد و اطمینان داد که بازگشت برنامه گفتگوی وی به منزله شکستن اعتصاب نیست زیرا «شوی درو بریمور» با کد شبکه تلویزیونی تولید می‌شود که قراردادی جداگانه با کمپانی‌های بزرگ ندارد و به معنی نقض قوانین فعلی اعتصاب نیست.
جایزه ملی کتاب که سال ۱۹۳۶ توسط انجمن کتاب‌فروشان آمریکا بنیاد نهاده شد، از جوایز معتبر ادبی آمریکاست و به نویسندگان آمریکایی برای کتاب‌هایی اهدا می‌شود که در سال اهدای جایزه در آمریکا منتشر شده باشند.