به بهانه پخش فصل دوم سریال «زخم کاری»

نمانامه: «سقوط»، «کت چرمی» و «حیثیت گمشده» فیلم و سریال‌های نمایش خانگی است که نام محمدحسین مهدیان به عنوان مشاور کارگردان در آن‌ها دیده می‌شود،اما به نظر مهدویان فرای یک مشاور کارگردان در این آثار حضور دارد.

مهدویان در سه سال اخیر بیشتر مشغول مشاوره دادن به کارگردانان جوان است و در کنار همین مشورت‌ها بیکار ننشست و به فکر بازگشت «زخم کاری» هم بوده؛سریال پرطرفدار شبکه نمایش خانگی سال ۱۴۰۰ و حال بعد از دو سال با فصل دوم این سریال برگشته است.سریالی که اولین قسمتش پخش شد.
اسم مهدویان زمانی که مجموعه مستند «روزهای سخت زمستان»را ساخت آن‌قدر به زبان‌ها نیفتاده بود، مهدویان زمانی شناخته شد که «ایستاده در غبار» را در سبک خاص خودش ساخت. او بعدها برای طرفدارانش شش فیلم سینمایی دیگر ساخت. سه فیلم درباره تاریخ معاصر ایران که سر و صدای زیادی به پا کرد و سه فیلم اجتماعی… .
از این فیلمساز در همان سالی که «مرد بازنده» ساخته شد؛ «زخم کاری» هم به نمایش درآمد؛ خیلی‌ها معتقدند که شخصیت‌های اصلی این فیلم نزدیکی با هم دارند و شاید حضور جواد عزتی در نقش اصلی این فیلم و سریال باعث شده که این دو را شبیه هم بدانند.

اقتباسی از «بیست زخم کاری»

محمود حسینی‌زاد، داستان‌نویس و نویسنده رمان «بیست زخم کاری» است که سریال از روی رمان او ساخته شد؛ این نویسنده در گفت‌وگویی که با همشهری داشت در معرفی کتابش عنوان کرده بود: «فساد اقتصادی گسترده موضوع اصلی رمان او بوده؛ اما سریال آن‌ را به نزاعی خانوادگی، عشق و حسادت بین چند مرد و زن پا به سن گذاشته تقلیل داده است.»
.
وقتی مالک به دست منصوره در کنار دریا کشته شد؛ شاید کسی احتمال ساخت فصل دوم این سریال را نمی‌داد؛ سریالی که بعد از دو سال با حضور برخی از بازیگران جدید از جمله الناز ملک، مهران غفوریان،‌ کامبیز دیرباز و… برگشته است. این سریال هنوز قسمت اولش پخش شده و باید دید مهدویان در فصل دوم «زخم کاری» موفق خواهد بود؟
.
با پخش قسمت اول فصل دوم «زخم کاری» موسیقی تیتراژ فصل دوم سریال «زخم کاری» با ترانه‌ای به همین نام و خوانندگی محسن چاوشی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. در فصل اول این سریال، از خواننده و ترانه ثابتی برای این سریال استفاده نشد و تنها در قسمت‌های پایانی، ترانه «زخم کاری» با صدای بهنام بانی پخش شد، اما حالا فرصتی فراهم شده تا محسن چاوشی برای سریال محبوب و پرطرفدار «زخم کاری» بخواند.
منبع: همشهری آنلابن