راهیابی مستند «احمد» به جشنواره یونان

نمانامه: به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم مستند نیمه‌بلند«احمد» به کارگردانی اعظم مرادی و تهیه‌کنندگی یوسف ترابی‌نژاد به پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «بازتاب معلولیت در هنر» در کشور یونان راه یافت.

جشنواره فیلم‌ «بازتاب معلولیت در هنر» iRoDi Festival، باهدف برجسته‌کردن هنر از منظر معلولیت و ایده حق مسلم افراد دارای معلولیت برای بیان خود از طریق هنر (به‌صورت آماتور یا حرفه‌ای) شروع شده و ادامه یافته است. این جشنواره به دنبال انعکاس مهارت‌های افراد دارای معلولیت و فرصت‌هایی است که جامعه برای این قشر فراهم می‌کند تا با آن به هویت فرهنگی فرد و جامعه کمک شود.
پنجمین دوره این جشنواره از ۳ تا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۲ تا ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲) در شهر تسالونیکی یونان برگزار خواهد شد. «احمد»، پیش‌ازاین در جشنواره‌های فیلم بیگ سین لندن، مستند بنگلادش، مارتینیک فرانسه، بر فراز راین آمریکا و حقیقت ایران نیز حضور داشته است.
اعظم مرادی، دانش‌آموخته سینما با گرایش فیلم‌سازی است. مرادی علاوه بر تجربه کارگردانی فیلم‌های مستندهای سینمایی کوتاه و تلویزیونی مثل: چهل سرود، عصر طلایی، نغمه‌های دست، مادران سرزمین من، پدر بلوط، رهایی، زیر پلک شهر و… کارگردانی چندین فیلم کوتاه مثل: دوئل، قرنطینه، سارا، ردپا، میان تاریکی و… را نیز در کارنامه دارد.
مستند «احمد» به ترسیم پرتره‌ای از یک شخصیت منحصربه‌فرد می‌پردازد که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد؛ به همین دلیل داستان زندگی‌اش به یک معجزه می‌ماند.

عوامل مستند «احمد» عبارتند از:

کارگردان: اعظم مرادی، تهیه‌کننده: یوسف ترابی‌نژاد، نویسنده گفتار متن: سوگل مرادی، فرزانه فتحی، تدوین: سوگل مرادی، صداگذار: گیسو آزاد روش، تصویربردار و صدابردار: اعظم مرادی، یوسف ترابی‌نژاد پخش بین‌الملل: زهرا ترکمنلو و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز