راهیابی مستند «گیسلو» به جشنواره تی ‌آر تی ترکیه

نمانامه: فیلم مستند «گیسلو» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد صادق اسماعیلی، به مرحله‌ نهایی جوایز مستند چهاردهمین جشنواره تی ‌آر تی ترکیه راه یافت. به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم مستند بلند «گیسلو» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد صادق اسماعیلی، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به مرحله‌ نهایی جوایز مستند چهاردهمین جشنواره تی ‌آر تی ترکیه راه یافت.

جشنواره بین‌المللی تی ‌آر تی TRT، هر سال با هدف حمایت و ترویج فیلم مستند از طریق اهدای جوایز در بخش های ملی و بین المللی در کشور ترکیه برگزار می‌شود. بخش بین‌المللی و در نهایت اهدای جوایز این جشنواره، بر داستان‌هایی تمرکز دارد که ارزش‌های بشردوستانه و جهانی را با توجه بر انسانیت، طبیعت و غنای فرهنگی، بیشتر نمایان کرده‌اند. در طول این رویداد چهار روزه، علاوه بر نمایش فیلم در بخش‌های مختلف، مسترکلاس‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌هایی درباره حال و آینده مستندسازی برگزار می‌شود. «گیسلو» در مرحله نهایی این رویداد برای کسب جایزه‌ بخش بین‌الملل، با ۷ اثر مستند دیگر، رقابت خواهد کرد.
چهاردهمین دوره این جشنواره مستند از ۱۴ تا ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳( ۲۳ تا ۲۶ آذرماه ۱۴۰۲) در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

مستند بلند «گیسلو» پیش‌ازاین، در جشنواره‌های بین‌المللی «بیگ اسکای» آمریکا و مونترال کانادا حضور داشته و در بخش مسابقه پانزدهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» ایران، کاندید جایزه بهترین کارگردانی، تدوین و آهنگ‌سازی، شده است.

«گیسلو» راوی داستان زندگی دختری به نام زهراست که سال‌ها قبل ربوده و مجبور به ازدواج و زندگی در افغانستان شده است. او در تلاش است تا بخشی از هویت ازدست‌رفته خود را با طلاق و گرفتن شناسنامه برای کودکانش برگرداند.

عوامل دیگر این مستند عبارتند از:

مشاور کارگردان: مهرداد اسکویی، فیلم‌بردار: زانیار لطفی، تدوین: امیر ادیب‌پرور، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، آهنگ‌ساز: افشین عزیزی، صدابردار: میثم شفیعی، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فتوره‌چیان، برنا جمشیدی، مدیر تولید: عارفه رضامند پارسائی، مدیر برنامه‌ریزی: مهدی ایمانی شهمیری، دستیار کارگردان: مریم حدادی وحید دانا، گرافیست: امین ‌زاده تقی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.