«شوهر ایران خانم» به جشنواره کمرا ایمیج راه یافت

نمانامه: به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم مستند «شوهر ایران خانم» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی که به‌صورت مستقل توسط شرکت هفت چشمه به مدیریت میلاد خسروی بالدی تهیه و ساخته شده است موفق شد به سی و یکمین دوره جشنواره کمرا ایمیج لهستان راه یابد.
جشنواره کمرا ایمیج لهستان EnergaCamerimage از معتبرترین و تخصصی‌ترین جشنواره‌های فیلم‌برداری جهان است و در این دوره، ۱۹ فیلم از سینمای مستند جهان را در بخش مستندهای ویژه خود نمایش می‌دهد. در این بخش، فیلم مستند (آنسلم) آخرین ساخته فیلم‌ساز شهیر آلمانی ویم وندرس نیز به چشم می‌خورد.
فیلم‌برداری «شوهر ایران خانم» بر عهده مهدی آزادی است. آزادی، عضو انجمن فیلم‌برداران سینما و برنده جایزه قورباغه طلایی بهترین فیلم‌برداری مستند از همین جشنواره در سال ٢٠٢٠ است، او سال‌هاست که به‌صورت تخصصی در این حوزه فعالیت کرده و موفق به دریافت جوایز متعدد از جشنواره‌های خارجی و داخلی شده است.
سی و یکمین جشنواره کمرا ایمیج از ۱۱ تا ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۲۰ تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲) در کشور لهستان برگزار خواهد شد.

«شوهر ایران خانم» با الهام و استعاره از رمان «شوهر آهو خانم» علی‌محمد افغانی، راوی زندگی خانواده‌ای از عشایر بختیاری است.
این مستند پیش‌ از این جشنواره، در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات داکس موفق به دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه شده و به اسکار ۲۰۲۴ راه یافته است.

عوامل مستند کوتاه «شوهر ایران خانم» عبارتند از:

کارگردان و پژوهشگر: مرجان خسروی بالدی، تهیه‌کننده و پخش بین‌الملل: میلاد خسروی بالدی Seven Springs Pictures ، مدیر فیلم‌برداری: مهدی آزادی، تدوین: لقمان سخنور، دستیار تدوین: سمانه میقانی، صداگذار: آرش قاسمی، موسیقی: مهدی خسروی، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان، برنا جمشیدی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز