«علی نصیریان» مهمان موزه سینما شد

نمانامه: در این دیدار که در چهارم شهریورماه ساعت ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد، علی نصیریان مرور خاطرات خود طی سالها حضور در سینما و تئاتر، بخشی از تجربیات خود را با اعضای باشگاه مخاطبان موزه سینما در میان گذاشت.
علی نصیریان چهره شناخته شده سینما و تئاتر کشور تاکنون جوایز بسیاری را به دست آورده و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر ایران است. نصیریان در آثار ماندگاری همچون گاو، آقای هالو، پستچی، دایره مینا، آفتاب‌نشین‌ها، کمال‌الملک، کفش‌های میرزانوروز، جاده‌های سرد، ناخدا خورشید، شیر سنگی، روز باشکوه، بوی پیراهن یوسف، برج مینو، کمیته مجازات، شکارچی شنبه، حکایت دریا، مسخره باز، خورشید، لامینور، هفت بهار نارنج و … نقس آفرینی داشته است.
این هنرمند در این دیدار خاطرات زیادی از پستی و بلندی هایی که طی سالیان طولانی در زمینه تئاتر و سینما داشته بود، صحبت کرد.

علی نصیریان برای گروه های هنری جوان حاضر در این نشست درباره توانایی کارگردانانی چون داریوش مهرجویی، ناصر تقوایی و جعفری جوزانی صحبت کرد و گفت:

کارگردان خوب با بازیگر خیلی ور نمیرود و چیزهای بیخود نمی گوید. بلکه به بازیگر سرنخ می دهد و بازیگر خود باید به دنبال آن سرنخ برود. متن کارگردان و همچنین سخن گفتن او بسیار مهم است. من در ابتدا فردی به نام همایون غنی زاده را نمیشناختم، در منزل آقای بهمن فرمان آرا روزی برای ناهار دعوت بودیم که آقای غنی زاده خودشون رو معرفی کردند و خواستند که من فیلم نامه ایشان را بخوانم. فیلم نامه رو خواندم فهمیدم کارگردان توانمندیست و هنگامی که کار را قبول کردم و سر صحنه رفتم دیدم که درست حدس زدم.

وی در پایان به هنرمندان حاضر در جمع گفت:

هرگز ناامید نشوید و دست از تلاش برندارید. حالا آینده هنر نمایشی این مملکت دست شماست. خسته نشوید از شکست. خلاقیت مثل آب است گاهی ممکنه نشت کند یا فرو بریزد اما به هر حال مجرای خودش را پیدا می کند. اگر جوهر خلاقیت را دارید هیچ وقت کوتاهی نکنید و در کنار هم جمع شوید و کار کنید.

 

گزارش: رسول درنگ