محسن تنابنده: از من خواستند اسم «پایتخت» را عوض کنم!

پایگاه خبری نمانامه: محسن تنابنده، طراح قصه و سرپرست نویسندگان سریال پایتخت با بیان اینکه «در دوره‌ی آقای سرافراز گفتند اسم پایتخت را عوض کنید و یک اسم دیگری بگذارید»، درباره‌ی احتمال ساخته شدن فصل جدید این سریال اعلام کرد که این موضوع در اختیار مدیران صداوسیما است که تصمیم بگیرند فصل جدیدی ساخته شود یا نه!

محسن تنابنده که در برنامه‌ی اینترنتی «کافه آپارات» حاضر شده بود درباره‌ی ساخت فصل هفتم پایتخت گفت: «پایتخت دست ما نیست و دست آقایان است، اگر آقایان دلشان بخواهد ساخته می‌شود و اگر دلشان نخواهد ساخته نمی‌شود و این وسط چیزی که مهم نیست مردم هستند. من دائم در کامنت‌ها می‌بینم که مردم خیلی خیلی اصرار دارند پایتخت بسازیم. خوب است از همینجا اعلام کنم ما مشکلی برای ساخت پایتخت نداریم؛ آقایان باید تصمیم بگیرند که پایتخت ساخته بشود یا نشود».

محسن تنابنده، بازیگر فیلم سینمایی «قهرمان» در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه اصغر فرهادی فیلنامه‌ی «قهرمان» را ۴۴ بار بازنویسی کرده بود، از ماجرای تغییر گریم نقش «بهرام» در این فیلم گفت: «من قبل از کار کمی به هم ریخته بودم و آقای فرهادی پیغام داد که به دفترش برم و در آنجا پرسید علت اینکه سرحال به نظر نمی‌آیی چیست؟ آیا با کار مشکلی داری؟! در آن زمان درباره‌ی تغییر گریم شخصیت با هم صحبت کردیم. گریم اولیه گریم کاملی بود اما برای من جا نیفتاده بود. نصف روز با هم بحث کردیم و آرام آرام تبدیل شد به این شخصیت. گریم اولیه گریم بدی نبود اما روی من کار نمی‌کرد. آن گریم اول ریش نداشت اما به این شکل فعلی تبدیل شد».

تنابنده در ادامه با انتقاد از مواجهه‌ی منفی برخی منتقدان با «قهرمان» و اصغر فرهادی به برخوردهای صداوسیما با برنامه‌ی نود و سریال پایتخت اشاره کرد و گفت: «در جامعه‌ی ما اینطور شده که هر کس قد بلندی داشته باشد و زیاد دیده شود باید نوکش را چید. کجای دنیا اینطور است؟ دوره‌ی آقای سرافراز از طرف تلویزیون گفتند اسم پایتخت را عوض کنید و یک اسم دیگری بگذارید، مثلا بگذارید «پایتختی دیگر» شما فکر کنید به این حرف. کدام مملکتی می‌آید این همه سرمایه‌گذاری کند و کاری مثل «نود» تولید شود و قیچی‌اش کند و آن را بیندازد. ده سال سرمایه‌گذاری شود و «پایتخت» تولید شود و بگذاردش کنار».

انتهای پیام