مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی

«دلبند» تنها نماینده سینمای ایران در بخش اصلی مسابقه سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم استانبول و بخش ویترین جهان است.
به گزارش رسیده، در ادامه حضورهای مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی الهه نوبخت و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در جشنواره های الف جهانی، اینبار در بخش اصلی مسابقه فستیوال بین المللی استانبول و بخش ویترین جهان هات داکس قرار گرفت.
مستند «دلبند» با ١١ فیلم سینمایی دیگر که برگزیده جشنواره های کن، برلین، تورنتو و کارلوی واری و از کشورهای فرانسه، بلژیک ، سوئد، آرژانتین، برزیل ، ایتالیا، آمریکا ، روسیه ، لیتوانی و .. در جشنواره استانبول به رقابت می پردازد.
جشنواره «هات‌داکس» کانادا، مهمترین و بزرگ‌ترین رویداد فیلم مستند و بازار فیلم در آمریکای شمالی است. این جشنواره که یکی از مهمترین مکان‌ها برای مشاهده و بحث پیرامون مستندهای برجسته سال است، برای ترویج و تولید فیلم مستند در جهان پایه‌گذاری شده و هر سال بیش از ۲۰۰ فیلم در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود و حدود ۲۰۰۰ مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده فیلم مستند از سراسر جهان در جشنواره حضور پیدا می‌کنند.
هم چنین سی و هشت امین جشنواره ی بین المللی فیلم استانبول از ۵ تا ١۶ اپریل برابر با ١۶ تا ٢۶ فروردین ماه در شهر استانبول برگزار می شود.
پخش بین الملل این مستند به عهده شرکت «الی ایمیج» به مدیریت الهه نوبخت است