مسعود فراستی در برنامه نوروزی «فرمول یک»


پایگاه خبری نمانامه: فراستی: هیچوقت فیلم نمی‌سازم مثل این می‌ماند که به مربی بگویی گل بزن!/ دستمزدم در «هفت» در مقابل پول‌هایی که مجریان دسته دو و سه تلویزیون می‌گیرند ناچیز است
.
به گزارش #سینماتایم، علی ضیا شب گذشته در ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک میزبان مسعود فراستی منتقد سینما بود.
.
فراستی در این برنامه در پاسخ به ضیا که می‌گفت امشب می‌خواهد سوالات تندی از او بپرسد به شرط اینکه از صندلی بلند نشود و نرود، گفت: ممکن است بلند شوم و بروم، اما ناراحت نمی‌شوم، آن دفعه هم ناراحت نشدم!
.
وی در واکنش به نظرات مردم درباره پستی که مبنی بر خوب نبودن اسکورسیزی منتشر کرده و کاربری خطاب به او گفته بود خودت فیلم بساز ببینیم چه می‌سازی، گفت: هیچوقت فیلم نمی‌سازم مثل این می‌ماند که به یک مربی دسته یک تیم اروپایی بگویی گل بزن. او مربی است!
.
این منتقد افزود: آدم خودشیفته‌ای نیستم و به شدت نقدپذیرم، اما روی نظراتم هم سرسختم. نظراتم را مفت به دست نیاورده‌ام و خلاف جهت شنا کردنم برای مطرح شدن نبوده و متأسفانه بیش از آنکه بخواهم مطرح شده‌ام. فکر می‌کنم «راننده تاکسی» فیلم بدی است. در همه دنیا هم محبوب شده است، اما بعد از عید «هفت» راه بیفتد نقد «راننده تاکسی» را می‌گذاریم.
.
وی در پاسخ به اینکه چرا تهیه‌کننده و مجریان مختلفی در «هفت» حضور داشته‌اند، اما او همچنان به عنوان منتقد در این برنامه حضور دارد، گفت: من برای میز نقد هستم. با بهروز و فریدون کار کردم، اما برنامه گبرلو را ول کردم و رفتم.
.
این منتقد درباره حواشی دستمزدش در «هفت» اظهار کرد: پول معقولی است که با تهیه‌کننده توافق کرده‌ایم. از قبل کمی بیشتر، اما به شدت در مقابل پول‌هایی که مجری دسته دو و سه تلویزیون می‌گیرند ناچیز است.
.
این منتقد درباره شایعه رپرتاژ آگهی رفتن‌اش برای فیلم «روز صفر» گفت: گفتند ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون گرفته‌ام. همانطور که با نقد منفی از جایی نمی‌گیرم با نقد خوب هم نمی‌گیرم. اولین کسی هستم که گفتم «دیده‌بان» خوب است و ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمساز است. درباره مجیدی و میرکریمی هم اولین نفر بوده‌ام. شاخک‌هایم تیز است و همانطور که تندی دارم در زدن اثر بد، از اثر خوب هم دفاع می‌کنم.
.
وی درباره تعلیق جشنواره کن گفت: بنظرم هر رویدادی باید تعلیق شود. جشنواره جهانی فجر را هم از اردیبهشت به خرداد انداخته‌اند و این اقدام درستی است. مجموعه افرادی که در یک مکان بسته هستند به شدت خطر را بالا می‌برند.
.
این منتقد در پاسخ به اینکه آیا پول آقای اکبر عبدی را نمی‌خواهید پس بدهید، با خنده گفت:نه اصلا. اگر راست بگوید اصلا!