کارگردان فیلم مطرح کرد: 

«ملاقات خصوصی» بر اساس داستان واقعی ساخته شد

نمانامه: امید شمس کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» درباره شرایط ساخت این فیلم گفت‌وگویی با صبح نو داشته که در ادامه می‌خوانید: با توجه به این‌که «ملاقات خصوصی» وارد اکران آنلاین شده است، پیش‌بینی شما در این خصوص چیست؟ به نظر شما اکران آنلاین هم همانند گیشه با استقبال مردم مواجه می‌شود یا خیر؟
با توجه به آمار و ارقام موجود، بله. مردم همان‌طور که در اکران سینمایی فیلم استقبال خوبی کردند، در اکران آنلاین هم این اتفاق در حال انجام است و به نظرم بتوانیم رکورد فروش آنلاین را نیز بشکنیم.

به نظر شما میزان فروش بیشتر هم خواهد شد یا خیر؟ پیش‌بینی شما به‌عنوان کارگردان چیست؟

با توجه به موضوع فیلم، فکر نمی‌کردم در اکران آنلاین اتفاقی بیفتد، ولی با افزایش بازدیدکننده مواجه شد و رکورد فیلم‌های کمدی را هم شکست. برای خود من هم غیرقابل‌پیش‌بینی بود، اکنون هم تقریبا به‌گونه‌ای پیش می‌رود که امیدوارکننده‌ است. اکنون باید ببینیم شرایط قاچاق فیلم در کانال‌های تلگرام و ماهواره چقدر بر روند فروش اکران آنلاین فیلم تأثیر می‌گذارد که البته در این موضوع هستند افرادی که انصاف داشته باشند و بلیت بگیرند تا فیلم را در اکران آنلاین تماشا کنند.

«ملاقات خصوصی» جزو فیلم‌های اجتماعی بود که در دوران قدرت‌نمایی کمدی مورد توجه مردم قرار گرفت، به نظر شما این فیلم دارای چه مؤلفه‌هایی بود که مورد توجه مردم قرار گرفت؟

مؤلفه‌هایی در فیلم وجود دارد که برای مخاطب جذاب هستند. یکی از این مؤلفه‌ها، ژانر عاشقانه است و این موضوع را مخاطب همیشه دوست دارد. مؤلفه بعدی، فضای جنوب شهری است و این فضا هم همیشه قصه‌های جذابی دارد و امروز استقبال مردم از این فیلم نیز بیانگر آن است که هنوز چنین سوژه‌هایی را دوست دارند. البته این به نوع پرداخت هم بستگی دارد. ولی فیلم‌هایی مثل «شنای پروانه» و «متری شش و نیم» که در این فضا هستند، به علت این‌که در فضای جامعه مردم با آن سر و کار دارند، مشاهده کردید که مردم استقبال زیادی کردند. البته لزوما به‌ خاطر این مؤلفه‌های جذاب فیلم نساختم، بلکه فضای بچگی خودم این‌گونه بوده است و سعی کردم بر اساس آن فیلم‌نامه را بنویسم؛ بنابراین توقع داشتم فیلم در موقعیت بهتری اکران و استقبال بیشتری هم از آن شود.

ایده «ملاقات خصوصی» از کجا شکل گرفت؟

چند سال پیش با دوستان، مستندی برای قوه‌قضائیه کار می‌کردیم. بعد در زندان کچویی کرج در بند نسوان، به یک‌سری زنان زندانی برخوردیم که مواد به داخل زندان می‌بردند. آنجا بود که با یکی از زندانیان آشنا شدیم که قصه عجیبی داشت و داستان زندگی او را به یک فیلم‌نامه تبدیل کردیم و تقریبا قصه این فیلم بر ‌اساس واقعیت بوده است.

یکی از جذابیت‌های این فیلم، بازی آقای شکیبا و خانم ایزدیار است که بدون تردید تأثیر خاص خود را هم روی فیلم گذاشت، نظر شما در مورد بازی این دو هنرمند چیست؟

من قطعا دوست داشتم با این دو بازیگر کار کنم و خیلی هم راضی بودم. به نظرم بازی آن‌ها به کاراکترهای داخل فیلم‌نامه خیلی نزدیک بود. به‌خاطر همین تجربه و مهارت‌هایی که داشتند و تمرین‌هایی که انجام دادیم و هم محیطی که من خیلی با آن آشنا بودم و سعی کردم آنها را هم آشنا کنم، فیلم خوش‌ساختی شد. هوتن را به زندان می‌بردم و فضای زندان را می‌دید و تمرین‌هایی هم در فضاسازی زندان انجام می‌شد. البته آن‌ها خودشان هم بازیگران خوب و باهوشی هستند.

احساس می‌شود سینمای اجتماعی کشور مقداری کم‌رمق شده است. آیا این موضوع را قبول دارید؟ و اگر قبول دارید به نظر شما چه اتفاقی افتاده که سینمای اجتماعی کشور کم‌رمق شده است؟

به‌خاطر تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های جدید است؛ چرا که دوست ندارند به واقعیت‌هایی که در جامعه وجود دارد، پرداخته شود. لازم به ذکر است که «ملاقات خصوصی» هم توقیف بود، در حالی‌که به فیلم‌های کمدی به‌ راحتی مجوز می‌دهند و به همین علت ساخت فیلم‌های اجتماعی در حال کم‌رنگ و نابود شدن است.