واکنش معاونت سینمایی به خبر:

ممنوع‌الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی

نمانامه: یزدان عشیری رئیس روابط عمومی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به خبر ممنوع‌الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی به همشهری آنلاین گفت: این خبر صرفاً نوعی گمانه‌زنی است و صرفاً بر اساس شنیده‌ها نقل شده و صحت ندارد.
وی ادامه داد: اصل خبری که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقن و قابل استناد است، خبر عدم احراز هویت فیلم سینمایی «برادران لیلا» تا اطلاع ثانوی است. این خبر را عطف به موضوعی که اکنون خدمت شما و مخاطبانتان اعلام می‌کنم، صحت موضوعش را در نقل مستقیم خبر از سوی ما در رسانه‌های کشور، به سادگی می‌توان تأیید کرد.
عشیری تأکید کرد: ممنوع‌الکاری نوید محمدزاده و همسرشان موضوع جداگانه دیگری است. این بحث را باید در جریان موضوع سلبریتی‌ها و مطالبه‌گری (امر به معروف و نهی از منکر) که در جامعه وجود دارد و تأثیر رسانه‌ها در این بین باید بررسی کرد، اما تا این زمان هیچگونه جمع‌بندی رسمی درباره ممنوع‌الکاری نوید محمدزاده و همسرش انجام نشده است. هیچ منبع رسمی هم تا بدین لحظه در این باره صحبت نکرده و موضع‌گیری رسمی نداشته است، اما مطالبه نسبت به این موضوع به شدت وجود دارد؛ هم از سوی رسانه‌ها و هم از سوی جامعه.
وی در پایان گفت: در بحث‌های حقوقی معمولاً نمی‌توان با احتمال و اما و اگر سخن گفت. در این بین توصیه می‌کنم مردم به گمانه‌زنی‌ها اعتنایی نکنند و به التهاب موضوع بیهوده دامن نزنند. سینمای ما در حال حاضر به قدر کافی مشکلات عدیده دارد و با چنین چالش‌هایی روبه روست که توصیه می‌کنم در این ماجرا با آرامش و خویشتن‌داری رفتار شود تا بیش از پیش به آرامش سینما کمک کنیم. دامن زدن به اخبار جعلی خوب نیست و تأثیر مثبتی هم در فضای جامعه ندارد. همین دامن زدن به موضوع شاید فضایی ایجاد کند تا ارزش‌گذاری دقیقی نسبت به رفتار سلبریتی‌های کشورمان در خارج از کشور انجام نگیرد.