واکنش تهیه‌کنندگان «یاغی» و «آقازاده» به اقدام ساترا برای تعطیلی پلتفرم‌ها:

نگذارید این معبر و مسیر شکل گرفته مسدود شود!

نمانامه: سید مازیار هاشمی ـ تهیه کننده سریال «یاغی» ـ و حامد عنقا تهیه‌کننده سریال آقازاده نامه ساترا خطاب به رییس صداوسیما را تلاشی برای محدود کردن پلتفرم‌های داخلی دانسته و نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.
در بخش‌هایی از نامه سید مازیار هاشمی آمده:«بیش از ده‌هزار نفر از صنوف مختلف سینمایی به صورت مستقیم درگیر تولید آثار و محصولات پلتفرم‌ها هستند. این گونه تصمیمات منجر به بیکاری و بحران معیشتی حدود ده هزار خانواده خواهد شد و مهم‌تر از آن ارتباط مخاطبان گسترده‌ای را با محصولات داخلی قطع می‌کند و دوباره آن‌ها را به سمت محتواهای خارجی سوق خواهد داد.
محدود کردن تولیدات مفید و اثربخش در فضای رسانه جز آسیب رساندن و خُسران به سرمایه‌های جوان کشور نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ چرا که با آسیب به حوزه تولید داخلی، مانع تراشی برای اشتغال آفرینی و تضعیف مجموعه‌های دانش بنیان که با تلاش و همت شبانه روزی بخش خصوصی و دولتی در پیشرفت این صنعت نو پا تلاش کرده‌اند، هیچ نتیجه‌ای جز ایجاد نا امیدی ندارد.
لطفا نگذارید این معبر و مسیر شکل گرفته مسدود شود. چرا که قطعا می‌تواند در ادامه با رفع کاستی‌ها، خروشان و امید بخش باشد. بدانیم که با تصمیمات قهری و جبری بیم آن می‌رود که فضا برای جولان دادن شبکه‌های ماهواره‌ای که محصولاتشان بر پایه‌ی تضعیف امید و اعتقادات در جامعه، سست کردن بنیان خانواده، تحقیر غرور ملی و هویت اقوام است، فراهم خواهد شد.»
همچنین حامد عنقا در بخشی از یادداشتش انتقاد از ساترا نوشت:«فضایی که طی چند ماه اخیر در ساترا به وجود آمده، محل درنگ جدی است. نامه اخیر، یک پالس خطرناک و عاری از دلسوزی به یک جامعه چند هزار نفری که در پلتفرم‌ها مشغول فعالیت هستند و در نهایت جامعه مخاطبان است.
وی او دی ها نه تنها رقیب تلویزیون نیستند بلکه در همان میدان، به شکلی دیگر فعالیت می‌کنند. خانواده‌هایی که «جیران» و «مهمونی» می‌بینند، همان کسانی هستند که «برف بی صدا می بارد» و «مستوران» را هم می‌بینند. چرا بر طبل دو قطبی می‌کوبیم و چه بهره‌ای از آن می بریم؟ هیچ.
آقای جبلی، رئیس رسانه ملی است. کلمه ملی بار معنایی فراوان دارد؛ یعنی همه مردم فارغ از قومیت، رنگ، لهجه، زبان، گرایش فکری، مذهبی و … یک ملت هستند. اگر ساترا واقعا دغدغه جامعه دارد، باید با سایت‌ها و پلتفرم‌های بی‌مجوز ِغیرقانونی مقابله کند نه این که روبروی پلتفرم‌های قانونی بایستد»