واکنش ها به بازداشت مهدی یراحی

نمانامه: در پی بازداشت مهدی یراحی خواننده سرسناس پاپ، بسیاری از چهره های هنری و فرهنگی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. محسن چاوشی خواننده محبوب کشور نیز در توییتی نوشت: 

تصویری که از به‌اصطلاح دستگیری پسر شریف خوزستان و ایران منتشر می‌کنید و به‌عمد دست‌به‌دست می‌گردانید، سندی‌ست محکم بر مظلومیت خوزستان و فرزندان‌اش که از هشتاد میلیون نفر بیشترند. مهدی را به شرافت، قلب پاک و دستِ درست و‌دغدغه‌مندش می‌شناسم.

بازداشت مهدی یراحی و انتشار تصاویری از او، واکنش‌های چهره های مشهور را در پی داشت.  محسن برهانی، حقوقدان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«منتشر کننده عکس مهدی یراحی به استناد ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی کیفری مجرم است؛ جرم افشای اسرار شغلی و حرفه‌ای.

الان جرم وی دقیقاً چیست که استحقاق جلب بدون احضار را دارد؟

قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی، نسخ شده است و خبر نداریم؟»

زینب زمان، فعال زنان و دختر حسین زمان هم در حساب کاربری خود در «اکس» نوشت: «تصویرش را اینگونه در یادمان، در قلبمان و در تاریخ ثبت کرده ایم.شریف در برابر مردم، با شجاعت و مشت گره کرده در برابر ظلم.»

همچنین یاشار سلطانی فعال سیاسی ضمن تقبیح انتشار تصاویری از لحظه بازداشت مهدی یراحی نوشت:

«این که یک رسانه،⁧ عمله امنیتی‌ها⁩ شود و از لحظه دستگیری فرد که از زاویه خاص هم گرفته شده را منتشر کند، فارغ از قانونی بودن یا نبودن، جز پستی و زبونی برای آن رسانه، آورده دیگری ندارد. اما چهره‌ای که از⁧ مهدی یراحی⁩ نزد افکار عمومی ساخته شده، با این شامورتی بازی‌ها لکه دار نمی‌شود.»