مزایای کوچینگ برای پزشکان

به قلم: لیلی بحیرائی

نمانامه: کوچینگ فرآیندی است که به افراد کمک می کند تا به اهداف شخصی یا حرفه ای خود دست یابند. یک کوچ با مشتری کار می کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کند، اهدافی را تعیین کند و برنامه ای برای دستیابی به آن اهداف ایجاد کند. کوچینگ بر این فرض استوار است که هر کس توانایی رشد و پیشرفت را دارد و با حمایت مناسب، هر کسی می‌تواند به پتانسیل کامل خود برسد. کوچینگ می تواند به شما یاد دهد که چگونه رهبر بهتری باشید، چگونه با یک تیم کار کنید و چگونه در حرفه خود موثرتر باشید.

کوچینگ می تواند به پزشکان در رسیدن به اهدافشان کمک کند. مربی برای شناسایی اهداف با پزشک همکاری می کند و سپس برنامه ای برای کمک به آنها برای رسیدن به آن اهداف ایجاد می کند. کوچ در طول مسیر حمایت و راهنمایی می کند. کوچینگ برای پزشکان می تواند به یادگیری مهارت های جدید، بهبود عملکرد و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی آنها کمک کند.

فواید یا مزایای کلیدی زیادی در کوچینگ پزشکان وجود دارد، از جمله ارتباطات بهتر، مدیریت زمان، خودآگاهی و مهارت های حل مسئله. کوچینگ همچنین می تواند به پزشکان در تعیین و دستیابی به اهداف شخصی و حرفه ای کمک کند. علاوه بر این، کوچینگ می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بر چالش‌ها در زمینه‌های مختلف زندگی‌شان مانند شغل یا روابطشان غلبه کنند.

تاریخچه مختصری از کوچینگ

اولین استفاده ثبت شده از کلمه “کوچ” در انگلیسی در دهه ۱۵۳۰ بود که به کالسکه اسب اشاره داشت. در اوایل دهه هشتاد، این کلمه به معنای شخصی بود که با اسب ها سفر می کرد و از آنها مراقبت می کرد.

اولین مربیان حرفه ای، مربیان ورزشی بودند که در اواخر قرن نوزدهم با شروع ورزش به شکل حرفه ای و رقابتی ظاهر شدند. سپس مربیان دانشگاهی احتمالاً مربیانی بودند که به دانش آموزان کمک می کردند تا برای امتحانات آماده شوند یا شغل خود را انتخاب کنند. امروزه کوچینگ در زمینه های مختلفی از کسب و کار گرفته تا آموزش و توسعه شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

کوچینگ به عنوان یک حرفه

کوچینگ حرفه ای است که به افراد کمک می کند تا به اهداف شخصی و حرفه ای خود برسند و عملکرد را بهبود بخشند. کوچ ها با مشتریان همکاری می کنند تا به آنها کمک کنند تا اهداف خود را شناسایی کنند، برنامه های عملیاتی برای دستیابی به آن اهداف ایجاد کنند، و در طول مسیر پشتیبانی و پاسخگویی را ارائه دهند. کوچینگ می تواند یک شغل جانبی برای پزشکانی باشد که علاقه زیادی به کمک به دیگران برای دستیابی به پتانسیل کامل خود دارند و دوست دارند تغییرات را تسهیل کنند.

پزشکانی که از دانش کوچینگ برخوردارند، می توانند به عنوان بخشی از یک سازمان یا درون سازمانی مربیگری کنند.

چه نوع کوچینگی برای پزشکان مناسب است؟

انواع مختلفی از مربیان وجود دارد که هر کدام رویکرد منحصر به فرد خود را برای کمک به افراد برای رسیدن به اهداف خود دارند. برخی از انواع رایج کوچینگ برای پزشکان شامل موارد زیر است:

  • کوچینگ عملکرد
  • کوچینگ کسب و کار
  • کوچینگ اجرایی
  • کوچینگ شغلی

اما پزشکان همچنین ممکن است برای کمک به چالش‌های خارج از حرفه خود مانند کوچینگ زندگی یا مربی‌گری روابط، به دنبال مربی باشند. کوچ های زندگی به افراد کمک می کنند تا اهداف شخصی و حرفه ای خود را شناسایی کرده و به آنها دست یابند. کوچ های کسب و کار می توانند به کارآفرینان کمک کنند تا کسب و کار خود را شروع کرده و یا توسعه دهند. کوچ های اجرایی به رهبران کمک می کنند تا مهارت ها و اثربخشی خود را توسعه دهند. مربیان روابط به افراد کمک می کنند تا روابط خود را بهبود بخشند.

کوچ را چگونه تعریف می کنید؟

کوچ کسی است که به شما کمک می کند تا مهارت ها و عملکرد خود را در یک فعالیت خاص بهبود بخشید. آنها می توانند شما را در تعیین اهداف و برنامه ریزی آموزشی کمک کنند. یک مربی همچنین می تواند به شما انگیزه دهد و حمایت کند.

کوچ کسی است که به شما کمک می کند تا مهارت ها و عملکرد خود را در یک فعالیت یا زمینه خاصی از زندگی بهبود ببخشید. همچنین با استفاده از تجربه خود به شما کمک می کند تا پیشرفت کنید.

دو نوع اصلی کوچینگ وجود دارد:

  • کوچینگ دستوری
  • کوچینگ غیر مستقیم.

کوچینگ دستورالعمل:

زمانی است که کوچ به مشتری می گوید که چه کاری انجام دهد و چگونه آن را انجام دهد. به عنوان مثال، یک مربی تنیس که به بازیکنی آموزش می دهد که چگونه سرویس خود را اصلاح کند یا یک مربی مصاحبه شغلی که در مورد نحوه پاسخ به سؤالات مصاحبه دستورالعمل می دهد.

کوچینگ غیر مستقیم:

زمانی است که کوچ از مشتری سوال می پرسد و به مشتری اجازه می دهد خودش جواب ها را پیدا کند.

کوچینگ و بازی درونی

بازی درونی بخش مهمی از کوچینگ است. اولین بار توسط تیم گالوی توصیف شد. به گفته گالوی، بازی درونی همان بازی است که ما با خود انجام می دهیم. این بازی است که درون ما جریان دارد. این بازی است که تعیین می کند آیا ما موفق خواهیم شد یا خیر. بازی درونی می تواند یک بازی شک و تردید از خود، انتقاد از خود و افکار خود باخته باشد!

مربیان با تمرکز بر بازی درونی می توانند به افراد کمک کنند تا خرد و قدرت درونی خود را بیابند و از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. مربیان می توانند به مشتریان کمک کنند تا بر ترس ها، تردیدها و باورهای محدود کننده خود غلبه کنند و از پتانسیل کامل خود استفاده کنند.

مزایای کلیدی کوچینگ برای پزشکان

کوچینگ برای پزشکان می تواند به طرق مختلف کمک کند. برخی از مزایای کلیدی کوچینگ می تواند شامل بهبود ارتباطات، مدیریت بهتر زمان، افزایش خودآگاهی و افزایش مهارت های حل مسئله باشد. کوچینگ همچنین می تواند به پزشکان در تعیین و دستیابی به اهداف شخصی و حرفه ای کمک کند. علاوه بر این، کوچینگ می تواند به افراد کمک کند تا بر چالش ها و موانع موجود در جنبه های مختلف زندگی خود مانند شغل یا روابط خود غلبه کنند.

کوچینگ برای پزشکان می تواند ارتباطات را بهبود بخشد

کوچینگ می تواند ارتباط شما را با آموزش بهتر بیان کردن و گوش دادن به دیگران بهبود بخشد. از طریق مهارت های مربیگری، می توانید یاد بگیرید که چگونه از زبان بدن، لحن صدا و کلمات برای انتقال موثر افکار و احساسات خود استفاده کنید. این ارتباطات بهبود یافته هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه ای به شما کمک می کند.

کوچینگ برای پزشکان می تواند مدیریت شخصی را بهبود بخشد

کوچینگ می تواند به پزشکان کمک کند تا مهارت های مدیریت شخصی خود را از طرق مختلفی بهبود بخشند. در مرحله اول، می تواند کمک کند تا اهداف و اولویت های خود را شناسایی کرده و برای دستیابی به آنها برنامه ریزی کنید. ثانیاً، می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های خاصی مانند مدیریت زمان مؤثر و مهارت‌های سازمانی را توسعه دهید تا بتوانید از زمان و منابع خود بهترین استفاده را ببرید. در نهایت، کوچینگ برای پزشکان همچنین می‌تواند به توسعه مهارت‌های ارتباطی و بین فردی بهتر کمک کند، که برای مدیریت شخصی مؤثر ضروری است.

کوچینگ برای پزشکان می تواند خودآگاهی را بهبود بخشد

هنگامی که شما درگیر کوچینگ می شوید، می تواند به شما کمک کند تا حس خودآگاهی بیشتری ایجاد کنید، که می تواند هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه ای شما مفید باشد. با کار با یک مربی، می توانید یاد بگیرید که نقاط قوت و ضعف خود و همچنین محرک ها و نقاط کور خود را شناسایی کنید. این می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر، هم در زندگی شخصی و هم در شغلتان کمک کند. علاوه بر این، خودآگاهی می تواند به شما در مدیریت موثرتر استرس و احساسات کمک کند.

کوچینگ برای پزشکان می تواند مهارت های حل مسئله را بهبود بخشد

کوچینگ می تواند به شما کمک کند مهارت های حل مسئله خود را از طرق مختلف توسعه دهید.

  • نخست، کوچینگ می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه مشکلات را به طور موثرتری شناسایی و تعریف کنید.
  • دوم، کوچینگ می‌تواند خلاقیت و ریسک‌پذیری شما را تشویق کند تا به شما در توسعه مهارت‌های تفکر خلاق و طوفان فکری کمک کند تا بتوانید راه‌حل‌های مؤثرتری برای مشکلات ایجاد کنید.
  • سوم، کوچینگ می‌تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه راه‌حل‌های بالقوه برای مشکلات را به طور مؤثرتری ارزیابی کنید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.
  • در نهایت، کوچینگ می تواند به شما در توسعه مهارت های پیاده سازی و پیگیری کمک کند تا بتوانید راه حل انتخابی خود را با موفقیت اجرا کنید.

کوچینگ برای پزشکان می تواند به شفاف سازی اهداف و دستیابی به آنها کمک کند

اغلب اوقات مشتریان زمانی که نیاز به تغییر را احساس می کنند، به سمت کوچینگ می روند، اما نمی توانند تشخیص دهند که این تغییر چیست یا چه چیزی باید باشد. پزشکان ممکن است اهداف یا زمینه های متعددی داشته باشند که می خواهند آنها را بهبود بخشند. با پرسیدن سؤالات درست، یک مربی می تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را شناسایی کرده و برنامه ای برای دستیابی به آنها ایجاد کنید. یک مربی همچنین می تواند پشتیبانی و مسئولیت پذیری را برای کمک به شما در ادامه مسیر ارائه دهد.

اغلب اوقات کوچینگ در مورد باز کردن پتانسیل یک فرد است. اکثر مربیان بر این باورند که همه دارای یک استعداد ذاتی هستند و فقط باید بفهمند این استعداد ذاتی چیست و چگونه آن را توسعه دهند. کوچینگ می تواند پزشکان را قادر سازد تا پتانسیل خود را شناسایی کرده و سپس برای توسعه آن با آنها همکاری کنند.

کوچینگ برای پزشکان می تواند به غلبه بر چالش ها و موانع کمک کند

کوچینگ برای پزشکان می‌تواند با ارائه ابزارها و منابعی که برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارید، به غلبه بر چالش‌ها و موانع کمک کند. یک کوچ می‌تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را شناسایی کنید، برنامه‌ای برای دستیابی به آن‌ها ایجاد کنید، و در طول مسیر پشتیبانی و مسئولیت‌پذیری را ارائه دهید. اگر با موقعیت یا چالش سختی روبرو هستید، کوچینگ می تواند به شما کمک کند راهی برای عبور از آن پیدا کنید.

آیا کوچینگ برای پزشکان کارساز است؟

شواهد زیادی برای مربیگری وجود دارد. در واقع، بیش از ۱۰۰۰ مطالعه در مورد موضوع کوچینگ و اثربخشی آن انجام شده است. اکثریت قریب به اتفاق این مطالعات دریافته اند که مربیگری ابزاری موثر برای بهبود عملکرد فردی، توسعه مهارت های رهبری و افزایش رضایت شغلی است.

کوچینگ فرآیندی است که به افراد کمک می‌کند تا اهداف خود را شناسایی کنند، برنامه‌های عملی برای دستیابی به آن اهداف توسعه دهند، و سپس برای اطمینان از برآورده شدن اهداف، پشتیبانی و مسئولیت‌پذیری را فراهم می‌کند. در رابطه با اینکه آیا مربیگری برای پزشکان جواب می دهد؟ شواهد فزاینده ای برای مربیگری وجود دارد.

یک مطالعه اخیر در سال ۲۰۱۹ کاهش قابل توجهی در خستگی عاطفی و علائم کلی فرسودگی شغلی، و همچنین بهبود در کیفیت کلی زندگی و تاب آوری برای پزشکانی که کوچینگ را اجرا کردند، گزارش کرد. و در تحقیقات دیگر آموزش پزشکی نشان داد که شواهد ضعیف تا متوسط برای حمایت از مربیگری به عنوان روشی برای بهبود رفاه پزشک و افزایش مهارت‌های غیر فنی و شواهد قوی برای حمایت از مربیگری به عنوان روشی برای بهبود مهارت‌های فنی وجود دارد. . روند رو به رشدی برای پزشکان وجود دارد که از کوچینگ برای اهداف مختلف استفاده کنند.