یک ماجراجویی جذاب از قاجار تا پهلوی:

سریال «رحیل» آماده پخش شد

نمانامه: فصل اول سریال تاریخی – ماجراجویانه «رحیل» به‌زودی روی آنتن شبکه سوم سیما می‌رود. سریال رحیل با طراحی و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده با چند گروه مختلف کارگردانی تولید شده است. مسعود آب‌پرور از جمله کارگردانان این مجموعه تلویزیونی است.
فیلمبرداری این سریال نزدیک به شش ماه پیش کلید خورد و چند گروه به‌طور مداوم در حال ضبط و فیلمبرداری این کار بوده‌اند؛ همه گروه‌های تولید به طور مستقیم زیر نظر یک اتاق فکر به مدیریت رامین عباسی‌زاده – طراح و تهیه‌کننده سریال – به کار پرداخته‌اند تا حاصل کار یکدست گردد.
سریال تلویزیونی «رحیل» روایتی دارد حادثه‌ای – عاشقانه در دل تاریخ معاصر. داستان در پایان قاجاریه و ابتدای روی کار آمدن حکومت پهلوی اتفاق می‌افتد؛ بازگشت «محا» از سفر کربلا همراه میشود با آگاهی «اصلان» پسر صحاف‌باشی دربار از دسیسه‌ها و توطئه‌هایی که سرنوشت او و محا را، تبدیل به یک منظومه بی‌پایان می‌کند…
نگارش فیلمنامه این سریال با طراحی رامین عباسی‌زاده و به نویسندگی فرهاد نقدعلی، بیش از دو سال به طول انجامیده و همزمان با تولید، بازنگری و بازنویسی فیلمنامه‌ها ادامه داشته است. تحقیقات نگارش فیلمنامه به شکل وسیعی انجام شده است تا روح تاریخی اثر با منابع مستند تطابق داشته باشد.
حمیدرضا آذرنگ، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، هومن برق‌نورد، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، مریم کاویانی، معصومه عربی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، محسن امیری، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی، فتح‌الله طاهری و زنده‌یاد حسام محمودی از جمله بازیگران این سریال هستند. این سریال در دو فصل ۲۰ قسمتی تولید شده و فصل اول آن به‌زودی از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت.
رامین عباسی‌زاده تهیه‌کننده «رحیل» پیش از این تهیه‌کننده سریال‌هایی مخاطب‌پسند همچون «او یک فرشته بود»، «شمس‌العماره»، «انقلاب زیبا»، «سقوط یک فرشته»، «پلیس جوان»، «پریدخت»، «احضار» و…، در ژانرهای مختلف بوده است.