چرنین اینترتینمنت نیز از تعدیل نیرو در امان نماند!

نمانامه: چرنین اینترتینمنت، شرکت تولید و پخش فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آمریکایی، آخرین شرکت رسانه ای است که در حال تعدیل نیرو است. طبق شنیده ها، تعدادی از مدیران ارشد از جمله بیل مک گلدریک، به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه، شرکت پیتر چرنین را ترک می کنند. اعتقاد بر این است که این تعدیل نیرو بخشی از برنامه بازسازی چرنین اینترتینمنت خواهد بود، زیرا مدیر سابق فاکس در حال ساخت شرکت جدید خود یعنی دِ نُرْث رُود کَمپانی است.
مک گلدریک که پیش از این رئیس محتوای اصلی در شبکه های سرگرمی ان‌بی‌سی یونیورسال به صورت پخش زنده بود، در آگوست ۲۰۲۱ به عنوان معاون اجرایی فیلم و تلویزیون به چرنین اینترتینمنت پیوست.
از دیگر مدیرانی که این شرکت را ترک خواهند کرد می توان به خوان آلفونسو، ایان اسمیت و جردن کامپتون اشاره کرد. آلفونسو، که معاون ارشد فیلم و تلویزیون بود، نیز در تابستان ۲۰۲۱ به این شرکت پیوست. او پیش از این در سمت های اجرایی در استارز و دیزینی فعالیت می کرد. اسمیت و کامپتون از مدیران خلاق این مجموعه بودند.
چرنین اینترتینمنت بخشی از شرکت دِ نُرْث رُود کَمپانی میباشد که در ژوئیه ۲۰۲۲ تشکیل شد واوایل تابستان امسال، دیوید ناوینس، رئیس سابق شوتایم، به عنوان مدیرعامل به این مجموعه پیوست همچنین ماه گذشته امی اسرائیل، همکار سابق او در شوتایم، به عنوان مدیر تلویزیون این مجموعه برگزیده شد.
چرنین اینترتینمنت پشت سریال هایی مانند سریال محدود آینده نتفلیکس مادنس با بازی کولمن دومینگو، پی-ولی از استارز و سریال آینده جیسون موموآ بنام چیف اف وار است.
این دوره همچنان دوره شلوغی برای تعدیل نیرو میباشد. روز جمعه فاش شد که نتفلیکس تعدادی اندک از مدیران ارشد را در بخش درام و معاملات کلی خود اخراج کرده است و به شرکت هایی مانند استارز پیوسته که پیش ازین ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده.
اوایل امسال، آمازون، وارنر، دیزنی، ای اس پی ان، پارامونت، کوندی نست، اسپاتیفای، فیفت سیزن، ویس، لاینز گیت و روکو نیز همگی تعدیل نیرو داشته اند.
در نتیجه میتوان گفت صنعت رسانه در حال گذر از دوران سختی است و بسیاری از شرکت ها مجبور به تعدیل نیرو شده اند. چرنین اینترتینمنت آخرین شرکتی است که به این لیست اضافه شده.
هنوز مشخص نیست که این تعدیل نیرو چه تأثیری بر تولیدات چرنین اینترتینمنت خواهد داشت. با این حال، واضح است که صنعت رسانه در حال تغییر است و شرکت ها باید برای سازگاری با این تغییرات اقدام کنند.

 

ترجمه/ مصطفی علی محمدی