اکران سه فیلم از سینمای معاصر ژاپن در تهران

نمانامه: به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، «روزهای سینمای ژاپن» به عنوان بخشی از رویداد ماه فرهنگی ژاپن، با همکاری مشترک خانه هنرمندان ایران و سفارت ژاپن برگزار می‌شود که به نمایش سه فیلم از سینمای این کشور اختصاص دارد.

بر این اساس فیلم‌های «گل‌های دیگری» به کارگردانی اوکودا یوسوکه، سه‌شنبه ۹ آبان، «خداحافظی طولانی» ساخته ناکانو ریوتا، چهارشنبه ۱۰ آبان و «درخت آلوی تنها» به کارگردانی واجیما کوتارو، پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در سالن استاد فریدون ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد.

«گل‌های دیگری» داستان مردی جوان به نام «تاکاآکی» است که برادر بزرگ‌ترش را از دست داده و به دیدار پدر و مادرش می‌رود. در همان زمان، گلدانی از بالای ساختمان محل زندگی آن‌ها روی سر مرد همسایه می‌افتد و باعث فوت او می‌شود. ناکاآکی تلاش می‌کند بفهمد که آیا پدرش در این حادثه نقشی داشته یا خیر.

«خداحافظی طولانی» داستان اعضای خانواده «هیگاشی» است که از راه‌های دور و نزدیک گرد هم آمده‌اند تا هفتادمین سالگرد تولد پدرشان را جشن بگیرند اما از بیماری پدر با خبر می‌شوند. مادر و دو دختر خانواده متوجه می‌شوند پدر توانایی به یادآوردن خاطراتی را دارد که آن‌ها مدت‌ها پیش به فراموشی سپرده‌اند.

«درخت آلوی تنها» داستان زنی سالمند به نان «تاماکو» است که با «تادائو»، پسر ۵۰ ساله و مبتلا به اتیسم‌اش زندگی می‌کند. در خانه آن‌ها درخت آلویی است که شاخه‌های آن صدای همسایه‌های را درآورده اما تادائو دلبستگی زیادی به این درخت دارد.

انتهای پیام