اولین شکاف‌ها در اعتصابات هالیوود:

بیل مار و درو بریمور به آنتن برمی‌گردند!

نمانامه: در حالی که اعتصاب نویسندگان هالیوود وارد ۵ امین ماه خود می‌شود و اعتصاب بازیگران هم وارد سومین ماه خود می‌شود، اولین نشانه‌ها از شکاف در اتحاد هالیوود در حال رخ دادن است.

بیل مار که برنامه‌اش «زمان واقعی با بیل مار» از شبکه HBO پخش می‌شود اعلام کردکه که این برنامه بدون نویسندگانش به آنتن بازخواهد گشت. مار در توئیتر نوشته:«زمان واقعی برخواهد گشت، متاسفانه بدون نویسندگی و نویسندگانش. حالا ۵ ماه شده، و وقت آن رسیده که عوامل را به سرکار بازگردانیم. مسئله نویسندگان مسئله مهمی است و من با آن همدلی می‌کنم، امیدوارم این نکته به اندازه کافی گفته شود. اما آنها تنها افرادی نیستند که مشکل، نگرانی و مسئله دارند. علی رغم کمک از طرف من، بیشتر عوامل ما در حال رنج دیدن فرآوان هستند. ما همه امیدوار بودیم که در روز کار (۴ سپتامبر) این مسئله به پایان برسد، اما این روز آمد و رفت و انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است. من نویسندگانم را دوست دارم، خودم یکی از آنها هستم، اما من آماده از دست دادن یک سال کامل و دیدن رنج بسیار عوامل کم درآمدترم، نیستم. من روح این اعتصاب را با انجام ندادن مونولوگ، یا بخش‌های نوشته شده پشت میز گرامی می‌دارم. و این را پیشاپیش به مخاطبانم می‌گویم: برنامه‌ای که من بدون نویسندگانم انجام خواهم داد به اندازه برنامه‌های معمولم خوب نخواهد بود، همین. اما قلب برنامه من بحث‌های میزگرد است که هدفش نابود کردن مزخرفات و حزب بازی‌های قابل پیش‌بینی‌است، این متوقف نخواهد شد. و این برنامه کسی را ناامید نخواهد کرد.» مار قبلا هم در پادکست «کلوپ رندوم» حرکت نویسندگان را جهت اعتصاب «دیوانه‌وار» خوانده بود و گفته بود:«آنها به این باور رسید‌ه اند که به عنوان نویسنده یک زندگی کامل طلب دارند. اما این صنعت شو است. شما یا کارت می‌گیرد یا نه!» توییت مار به یکی از پربازدیدترین محتواهای چند روز اخیر بدل شده، تا جایی که ایلان ماسک مالک این پلتفرم آن را ریتوییت کرده و گفته:«جالب است»

دیگر نامی که به اصطلاح فعلی اعتصاب کنندگان، صف اعتصاب را شکسته درو بریمور بازیگر آمریکایی است که چندسالی است یک تاک شو با نام «شوی درو بریمور» را اجرا می‌کند. بریمور امروز صبح ویدیوی احساسی روی اینترنت قرار داده و در آن از اعضای صنف بازیگران و نویسندگان برای بازگرداندن برنامه‌اش عذرخواهی کرده اما گفته بر سر تصمیمش بر ادامه برنامه خود ایستاده است.

شو‌هایی مثل «شوی جنیفر هادسون» و «گفتگو / The Talk» هم اعلام کردند که به آنتن بازخواهند گشت

مریدیث استیهم رئیس انجمن نویسندگان هم گفته که بیل مار به طور خاص ناراحت کننده است:«بین شوی بیل مار و دیگران فرق است. چون بیل مار عضو انجمن نویسندگان است و دیگران اعضای انجمن بازیگران. اینکه او به عنوان یک عضو صنف ما به کار باز می‌گردد، از نظر بسیاری ناراحت کننده است و قطعا خشم برخی را با این کار برانگیخته»