تمجید دل تورو و شریدر از فیلم استروید سیتی

نمانامه: دو کارگردان برجسته، گی‌یرمو دل تورو و پل شریدر، از فیلم جدید وس اندرسون، استروید سیتی، به عنوان بهترین فیلم این کارگردان ستایش کردند.

شریدر در پستی در فیسبوک نوشت: «Asteroid City وس-اندرسونی‌ترین فیلمی است که وس اندرسون ساخته است. و به همین دلیل بهترین فیلمش. او سبک فیلمسازی ضد-سمپاتیک مبتنی بر طراحی خود را به ذات خودش پالوده کرده است. یافتن فیلمی قابل‌مقایسه دشوار است. فیلمی که به ذهن می‌آید «سال گذشته در مارینباد» است. خوشحالم که افتتاحیه موفقی داشته. هرچند دلیلش را دقیقاً نمی‌دانم.»

دل تورو نیز در توییتی نوشت: «Asteroid City امضای منحصربه‌فردی است. آنچه که به عنوان یک ریتم [هال] اشبی-گونه و ترکیب تصاویری [ژاک] دمی-گونه آغاز شد، تکامل پیدا کرده است. حالا با ممارستی زیبا، دردناک و متناقض در تصاویر و پریشانی و شور کنترل‌شده روبرو هستیم. صدایی اساسی در سینمای مدرن.»

Asteroid City داستانی در مورد یک شهر کویری خیالی در آمریکای سال ۱۹۵۵ و یک همایش نجوم روایت می‌کند که دانشجویان و والدین را از سراسر کشور به این شهر می‌کشاند. در این فیلم بازیگرانی چون اسکارلت جوهانسن، تام هنکس، جیسون شوارتسمن، جفری رایت، تیلدا سویینتون، برایان کرانستون، ادوارد نورتن، آدرین برودی، لیو شرایبر، امید دیویس، استیون پارک، روپرت فرند، مایا هاک، استیو کارل، مارگو رابی، مت دیلون و بسیاری دیگر نقش‌آفرینی کرده‌اند.