فیلم «جوان» پرفروش‌ترین فیلم سال هند شد

نمانامه: فیلم «جوان» یا «سرباز» شاهرخ خان از فیلم پرفروش «پاتان» هم پیشی گرفت و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال هند را مال خود کرد. به نقل از ورایتی، شاهرخ خان، شاهرخ خان را در گیشه شکست داد. «جوان» این بازیگر از «پاتان» خودش هم پیش افتاد تا در بین فیلم‌های پرفروش سال ۲۰۲۳ جایگاه اول گیشه سینماها را از آن خود کند.
«جوان» که در آن شاهرخ خان در ۲ نقش دوگانه پدر و پسری که قصد اصلاح فساد در جامعه هند را دارند ظاهر شده از ۷ سپتامبر اکران شد و رکورد روز افتتاحیه خود این ستاره بالیوود را شکست. طبق آمار منتشر شده این فیلم تاکنون در مجموع ۱۳۰.۳ میلیون دلار فروش کرده تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از «پاتان» که در ژانویه افتتاح شد و با ۱۲۶ میلیون دلار کارش را به پایان برد، بگیرد.
در جایگاه سوم جدول گیشه هند در سال ۲۰۲۳، پس از ۲ فیلم شاهرخ خان، «گادار ۲» ساخته سانی دیول با ۸۳ میلیون دلار، «زندان‌بان» راجینیکانث با ۷۸.۲ میلیون دلار و «راکی اور رانی کی پرم کاهانی» از کاران جوهر با فروش ۴۲.۸ میلیون دلاری جای دارند.
در مجموع در میان پرفروش‌های تاریخ سینمای هند حالا «جوان» و «پاتان» به ترتیب در جایگاه‌های پنجم و ششم پرفروش‌ها جای دارند. «دنگل» (کُشتی) عامرخان محصول ۲۰۱۶ با فروش ۲۴۴ میلیون دلاری (که بیش از ۱۹۰ میلیون دلار آن از چین به دست آمد) رتبه اول را در اختیار خود دارد و پس از آن «باهوبالی ۲: نتیجه» ۲۰۱۷ با فروش ۲۱۹ میلیون دلاری و «آر.آر.آر» محصول ۲۰۲۲ با فروش ۱۵۹ میلیون دلاری و «کی.جی.اف: بخش ۲» پراشانت نیل محصول ۲۰۲۲ با فروش ۱۵۱ میلیون دلاری در رتبه‌های دوم تا چهارم جای دارند.
«سالار» ساخته جدید نیل با بازی پرابهاس بازیگر اصلی فیلم «باهوبالی» در مقابل فیلم بعدی شاهرخ خان «دانکی» به کارگردانی راجکومار هیرانی در طول تعطیلات کریسمس راهی سینماها می‌شود. هر دو فیلم تاریخ اکران ۲۲ دسامبر را انتخاب کرده‌اند. «سالار» مانند «جوان» و «پاتان» فیلمی در ژانر اکشن است، در حالی که «دانکی» یک کمدی درام است