فیلم های پر حاشیه سینما در سال ۹۸

◾️خانه پدری

پایگاه خبری نمانامه: فیلــم کیانوش عیاری سرگذشــت عجیبی را پشت سرگذاشــت. این فیلم سال ۹۳ در گروه هنر و تجربه روی پرده رفت و خیلی زود پایین کشیده شــد. در این ســالها اخبار متناقضی دربــاره فیلم به گوش میرســید.خانه پدری بالاخره اول آبان امســال روی پرده رفت و در تاریخ ۶ آبان به دســتور مســتقیم دادستانی توقیف شد. در تاریخ ۲۲ آبان معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از ادامه اکران فیلم خانه پدری خبر داد.با این حال عمر اکران سه بار فیلم بــاز هم کوتاه بود.۱۳ آذر اعلام شــد اکران خانه پدری به پایان رســیده است!خانه پدری در مدت اکران کوتــاه خود حدود یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان فروش داشــته و بیش از ۹۷هزار نفر هم به تماشــای آن رفتند.
حاشیه دیگر فیلم اکران نسخه قاچاق آن بود.
.
◾️رحمان ۱۴۰۰
در حالی که ۲۲میلیــارد و ۴۰۰میلیون تومان
فروخته بود از پرده پایین آمد. این فیلم نوروز امســال در ترکیب اکران قرار گرفته بود و در گیشه یکه تازی میکرد. مخالفان عقیده دارند فیلم «رحمــان ۱۴۰۰» دارای شــوخیهای جنســی اســت. از آن ســو برخی کاربران به همراه چند رسانه سازندگان را متهم کردند و وزارت ارشاد را زیر سوال بردند. با اوج گرفتن اعتراضها و انتقادها، وزارت ارشاد عقب نشست و شــورای صنفی نمایش اعلام کرد این فیلم مجوز نداشــته! «رحمــان ۱۴۰۰» با همین دستاویز مهر توقیف خورد. «رحمان ۱۴۰۰» یک بار دیگر نشان داد فیلمها در اکران امنیت ندارند و هر آن این احتمال وجــود دارد که با توقیف مواجه شوند. از این منظر است که برخی درباره تداوم این رویه هشــدار دادند و گفتند وزارت ارشــاد نباید منفعل عمل میکرد. این فیلم هفته پیش وارد شــبکه نمایش خانگی شد. حجم اصلاحات فیلم هم آنقدر زیاد نبود. «رحمان ۱۴۰۰» بهرغــم توقیف رتبه چهارم باکس آفیس سال ۹۸ را در اختیار دارد.
.
◾️شاه کش

 فیلم وحید امیرخانی چند حاشــیه جدی
داشــت که مهمترین آن حذف ۱۸ ســکانس از فیلمنامه اســت.علاوه بر این اکران فیلم همزمان شد با حاشیههای مهناز افشــار. به همین خاطر تصویر این بازیگر از بیلبوردها حذف شد و اعتراض کارگردان را به همراه داشــت.مهمترین اعتراض امیرخانی :«شب قبل از اکران میفهمیــم بیلبوردهای فیلم بایــد تغییر کند و تصویر بازیگر اصلی فیلم من را حذف میکنند.در حالیکه تصویر مهناز افشار روی بیلبوردهای فیلم قبلی ایشــان که هنوز اکران است دیده میشود و در پردیسهای سینمایی وجود دارد، بیلبوردهای فیلم ما به نظر میرسد تبلیغ یک برند یخچال است.در نهایت با فروش یک میلیاردی در گیشه ناموفق ماند.