لیلا حاتمی و پیمان معادی در فهرست برترین‌های جهان در دهه ۲۰۱۰

پایگاه خبری نمانامه: با پایان سال ۲۰۱۹ انتشار فهرست بهترین‌های دهه ۲۰۱۰ در رسانه‌های سینمایی دنیا داغ شده و یکی از این فهرست‌ها ۵۰ نقش آفرینی برتر بازیگران در یک دهه گذشته است که ایندی‌وایر منتشر کرده و نام دو بازیگر ایرانی در این فهرست دیده می‌شود.

در این فهرست پیمان معادی و لیلا حاتمی برای بازی در “جدایی نادر از سیمین” ساخته اصغر فرهادی به ترتیب در رده‌های سی و هفتم و سی و ششم برترین بازی‌های دهه قبل انتخاب شده‌اند.
.
به گزارش آی سینما، نویسنده ایندی‌وایر درباره بازی پیمان معادی در فیلم فرهادی نوشته: “تا امروز هیچ بازیگری بهتر از او نتوانسته انسان گرایی خشک و خشنی را که همه آثار فرهادی را به نتیجه می‌رساند، منتقل کند.”
.
بازی حاتمی که بازی‌اش در “جدایی نادر از سیمین” به عنوان سی و ششمین نقش آفرینی برتر دهه ۲۰۱۰ انتخاب شده، از سوی نویسنده ایندی‌وایر به عنوان “مرکز فرماندهی” فیلم توصیف شده که بُعدی اثیری به نقش داده است.
.
نکته جالب آن که بازی این دو هنرپیشه ایرانی در فهرست بالاتر از کار بازیگران سرشناسی مانند وایولا دیویس (حصارها)، تیموتی شالامی (مرا به نام خودت صدا بزن) و امانوئل ریوا (عشق) قرار گرفته است.
.
ده بازی برتر دهه ۲۰۱۰ به انتخاب ایندی‌وایر عبارت‌اند از:
۱- فیلیپ سیمور هافمن (مرشد)
۲- کیت بلانشت (کارول)
۳- دنیل دی‌لویس (لینکلن)
۴- ایزابل هوپر (او)
۵- ماهرشالا علی (مهتاب)
۶- سرشا رونان (لیدی‌برد)
۷- ساندرا هولر (تونی اردمن)
۸- لوپیتا نیونگو (۱۲ سال بردگی)
۹- رالف فینس (هتل بزرگ بوداپست) 
۱۰- اسکار آیزاک (درون لوین دیویس)